پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Mon, 14.01.2019, 10:40

۱۱٫۷ درصد تولید ناخالص ملی صرف مشکلات اعتیاد می‌شود

دوشنبه ۲۴ دی‌ ۱۳۹۷

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: حدود ۱۱٫۷ درصد تولید ناخالص ملی صرف مشکلات و طرح های مقابله، درمان و پیشگیری از آسیب های ناشی از مواد مخدر می شود.

جهان صنعت نیوز
اسکندر مومنی عصر یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان البرز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهوری در زمینه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی و به خصوص مواد مخدر افزود: مبارزه با مواد مخدر یک موضوع تعاملی و بین بخشی است و نیل به اهداف و برنامه ها در سایه هم افزایی مجموعه ها محقق خواهد شد.
وی گفت: بر اساس اولویت های تعیین شده از نظر موضوعی اولین اقدام پیشگیری و صیانت اجتماعی است.
مومنی بیان داشت: با توجه به آمارها، حدود ۵۵ درصد طلاق ها در کشور ناشی از عوامل مختلف اعتیاد بوده و حدود ۷۰ درصد مجرمان زندانی نیز به نوعی با مواد مخدر در ارتباط هستند.
وی افزود: از نظر زمانی اولویت اصلی ما در کوتاه مدت جمع آوری، نگهداری و درمان معتادان متجاهر است چرا که ارائه گزارش و آمارها در صورت مشاهده معتادان در اماکن عمومی برای مردم باورپذیر نخواهد بود.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار داشت: ارزیابی و ارزش گذاری مردم به عملکرد انفرادی ما در مبارزه با مواد مخدر نیست بلکه آنها نتیجه محور هستند و به دنبال تاثیر اقدامات و برنامه های مجموعه ستاد در این زمینه خواهند بود.
وی افزود: اردوگاه بازپروری معتادان استان البرز با توجه به حساسیت های ویژه استانی و همجواری با تهران باید در کوتاه ترین زمان ممکن راه اندازی شود.
مومنی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمین مورد نظر برای ایجاد اردوگاه مشخص شده، اعتبارات راه اندازی آن از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین می شود.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: در پژوهش های صورت گرفته حدود ۷۰ درصد از جوانان، نوجوانان و به خصوص دانش آموزان مصرف کننده انواع مخدر از مضرات آن بی اطلاع بوده اند از این رو باید در حوزه آگاهی بخشی و پیشگیری وارد عمل شویم.
وی ادامه داد: البرز علاوه بر اینکه ظرفیت های ارزشمندی دارد با تهدیدهای فراوانی مواجه است که در صورت عدم برنامه ریزی صحیح، تهدیدها به آسیب تبدیل می شوند.
مومنی اظهار داشت : انتظار می رود در سه ماهه نخست سال ۹۸ شاهد بهره برداری از اردوگاه بازپروری معتادان البرز باشیم که پنج میلیارد ریال به این مهم اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: البرز نسبت به سال گذشته رشد ۸۰ درصدی را داشته که از متوسط کشوری نیز ۷۰ درصد بالاتر بوده است.
مومنی گفت: مسائل و موضوعات البرز و تهران به یکدیگر مرتبط هستند از این رو انعکاس هر گونه اقدام یا آسیبی در هر یک از آنها قابل مشاهده خواهد بود.
وی افزود: با تدبیر معاون اول رئیس جمهوری ظرفیت اردوگاه بازپروری معتادان در فشاپویه تهران از یک هزار و ۸۰۰ نفر به سه هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024