پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 13.01.2019, 21:56

بازهم از ملاقات نسرین با خانواده جلوگیری کردند

رضا خندان، ‌همسر نسرین ستوده، وکیل زندانی بعد از ظهر یکشنبه ۲۳ دی ماه، ۱۳ ژانویه در پستی فیس بوک نوشت:

امروز (۲۳ دی) دوباره از ملاقات نسرین با خانواده جلوگیری کردند. این بار خود مقامات «زندان بدنام اوین» او را ممنوع الملاقات کرده‌اند.

پیدا شدن قیچی کوچکی در میان لوازم او، علت ممنوع الملاقاتی این بار او اعلام شده است.

زندان اوین از زمانیکه عملا به اصطلاح «غیرانتفاعی» شده است؛ زندانیان مجبوراند غذا و امکانات خود را با هزینه‌ی شخصی تهیه کنند. تمام زندان پر است از انواع چاقو، رنده، سیخ کباب‌پزی و هر نوع وسیله‌ی دیگری جهت تهیه غذا و استفاده از میوه و امکانات دیگری که از طریق فروشگاه خریداری می‌شود.

بند چهار که نزدیک به ۴ ماه من در آنجا بودم جهت پخت غذای شخصی اجاقی با ۳۵ تا شعله داشت که با هزینه‌ی زندانیان تهیه شده بود. این آشپزخانه علاوه بر آشپزخانه‌ی مرکزی زندان است و صرفا برای پخت غذای شخصی توسط خود زندانیان ساخته شده است.

مسئولین زندان لطفا به کسانی که اطلاعی از نحوه‌ی زندگی در زندان اوین را ندارند توضیح بدهند این همه زندانی (برای مثال) جهت خرد کردن گوشت یا پوست کندن میوه و یا خرد کردن حجم عظیمی از سیب زمینی، پیاز، هویچ و ... در روز و یا شکستن هندوانه و ... از ناخن استفاده می کنند یا از انواع چاقو و وسایل پخت و پز بهره می‌برند؟

زندان پر است از انواع قیچی و امکانات مختلف. اگر پیدا شدن قیچی کوچکی می‌تواند منجر به محرومیت خانواده و فرزندان مادری بشود قاعدتا تمام زندانیان بندهای عمومی برای همیشه باید ممنوع الملاقات شوند.

قیچی بهانه است؛ فشار روی زندانیان، به ویژه زنان سیاسی، روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود. محدویت‌های بیش از حدی که در تماس تلفنی بند زنان سیاسی از هفته گذشته ایجاد کرده‌اند شاهد این مدعاست و در افزایش این فشارها «چهارمحالی» به عنوان رئیس زندان و مسئولین تحت امرش با ماموران امنیتی و دادستانی تهران مسابقه گذاشته‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024