پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 15.12.2018, 10:07

رشوه‌های امارات، عربستان و اسرائیل برای نفوذ در دولت ترامپ

تارنمای «دیلی بیست» گزارش داد: بازپرس ویژه پرونده تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه، در دور دوم تحقیقات خود رشوه هایی که کشورهایی را چون امارات، عربستان و اسرائیل با هدف اعمال نفوذ بر خط مشی سیاسی آمریکا به عوامل دولت ترامپ داده‌اند، افشا می کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سه منبع آگاه در گفت وگو با دیلی بیست عنوان کردند که دادستان های آمریکایی در مدارکی که در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی به دادگاه تقدیم خواهد شد، از تلاش های کشورهایی چون امارات و عربستان و اسرائیل برای اثرگذاری بر خط مشی سیاسی آمریکا، پرده برخواهند داشت.

مادامی که بخشی از تیم مولر وقت خود را به تحقیق در مورد نقش جاسوس های روسی در پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اختصاص داده بود، تمرکز تحقیقات بخش دیگری از این تیم، بر آن بود که ریاض، دبی و تل آویو چگونه در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به سیاستمداران آمریکایی رشوه می دادند تا بتوانند به دلخواه خود در سیاست های واشنگتن اثر بگذارند.

به گفته منابع آگاه، تاکنون چندین نفر از دست اندرکاران ستاد انتخاباتی ترامپ در مورد دیدارهایی که با افراد وابسته به امارات، عربستان و اسرائیل داشته‌اند، مورد سوال قرار گرفته‌اند. محور این نشست ها بر موضوعات مختلفی از شیوه استفاده از شبکه های اجتماعی برای کمک به انتصاب ترامپ در کاخ سفید گرفته تا تلاش برای تغییر حکومت در ایران، متمرکز بود.

اکنون دفتر مولر آماده است تا خلاصه‌ای از آن چه این شاهدان در مورد برنامه های عوامل خارجی برای کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات عنوان کرده اند، ارائه دهد.

دیلی بیست افزود: «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی واشنگتن در ۱۹ جلسه‌ای که با تیم مولر داشته نه تنها به پیشبرد تحقیقات جاری در مورد ارتباط اعضای تیم ترامپ با دولت روسیه کمک کرده بلکه جزئیات جدیدی را نیز در مورد تلاش های دولت های خارجی برای مداخله در سیاست خارجی آمریکا و تبانی برای پیروزی ترامپ در انتخابات، در اختیار بازپرس ویژه قرار داده است.

به نوشته این تارنمای آمریکایی، تیم مولر پیش تر تحقیقاتی را در مورد نشست های متعددی که میان اعضای تیم ترامپ و «جورج نادر» تاجر آمریکایی- لبنانی و فرستاده امارات، آغاز کرده بود.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، «جورج نادر» نماینده دو شاهزاده عرب که قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نشستی با هدف کمک به پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا شرکت داشت، نقشه بی ثباتی و خرابکاری در اقتصاد ایران را داشته است.

«اریک پرینس» از پیمانکاران خصوصی و رئیس سابق شرکت بلک واتر در تاریخ ۳ آگوست سال ۲۰۱۶ نشستی را برگزار کرد که در آن علاوه بر جورج نادر، فرستاده شاهزادگان اماراتی و عربستانی، یک کارشناس اسرائیلی رسانه‌های اجتماعی و یک تامین کننده کمک مالی جمهوری خواه شرکت داشتند.

در این نشست ظاهرا جورج نادر به پسر بزرگ ترامپ گفته است که شاهزادگان اماراتی و سعودی علاقه مند هستند به پیروزی پدرش کمک کنند.

به نوشته نیویورک تایمز، «جول زامل» (Joel Zamel) کارشناس اسرائیلی رسانه های اجتماعی نیز تلاش کرده از امکانات شرکت برای کمک به موفقیت کارزار انتخاباتی استفاده کند. این شرکت تا آن زمان پیشنهادی چند میلیون دلاری را برای کمک به پیروزی ترامپ در دست بررسی داشت.

شرکت زامل که چند نفر از مقامات امنیتی سابق اسرائیل را استخدام کرده بود، در زمینه جمع آوری اطلاعات و شکل دهی به افکار عمومی از طریق رسانه اجتماعی تخصص داشت.
مولر در حال بررسی احتمال تبانی بین ستاد انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ با روسیه است. دستگاه های اطلاعاتی آمریکا، روسیه را به اعمال نفوذ در انتخابات ایالات متحده به نفع ترامپ متهم می کنند.

روسیه هر گونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای کمک به ترامپ را رد می کند. ترامپ نیز همواره تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده و آن را غیرقانونی خوانده است.

وی چندی پیش مولر را دادستانی خودسر نامید و وی را متهم کرد که به نظام عدالت کیفری ایالات متحده، آسیب می زند.

ترامپ تحقیقات فدرال در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را با عنوان «مک کارتیسم» (متهم کردن مخالفان به کمونیست بودن یا خرابکاری یا خیانت) محکوم کرده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024