شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Fri, 14.12.2018, 1:03

نگرانی خانواده از بازداشت اصغر فیروزی بدون تماس با خانواده یا وکیل

یک منبع مطلع به کمپین گفت ده روز پس از بازداشت اصغر فیروزی در مشهد، اتهامات و محل نگهداری این فعال کارگری و فرهنگی هفتاد ساله معلوم نیست و سابقه بیماری‌های جسمی مانند سکته قلبی و فراموشی، خانواده و دوستان او را نگران کرده است.

اصغر فیروزی روز دوازدهم آذر به طور ناگهانی بدون احضاریه کتبی یا تماس تلفنی در انبار کتاب‌هاش در اطراف مشهد و در حضور همکارانش، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. یکی از نزدیکان آقای فیروزی به کمپین گفت دلیل بازداشت یا اتهامات و محل بازداشت او مشخص نیست و طی ده روز گذشته با وکیل یا خانواده ارتباطی نداشته است: «چند مامور که مشخص نیست از کدام ارگان یا سازمان بودند، روز دوازدهم آذر آقای فیروزی را در سوله کتاب‌هایش در اطراف مشهد دستگیر کردند و معلوم نیست کجا فرستادند، همکاران و اعضای موسسه فرهنگی هم آنجا بودند. ماموران حکم بازداشت داشتند اما نگفتند از کدام سازمان هستند و اتهام ایشان چیست و قرار است کجا در بازداشت باشد.»

اصغر فیروزی که در دهه شصت شمسی با اتهامات سیاسی مدتی بازداشت و زندانی شده است، پس از آزادی، در زمینه نشر و توزیع کتاب و موضوعات فرهنگی مثل برگزاری شب شعر و تئاتر و فعال بوده و در فضای فرهنگی مشهد شناخته شده است. آقای فیروزی در زمینه حمایت از کارگران و کودکان نیز فعالیت داشته و از موسسان کانون مدافعان حقوق بشر است. منبع نزدیک به اصغر فیروزی به کمپین گفت او سابقه بازداشت و احضار در سال‌های اخیر نداشته و مشخص نیست کدام یک از فعالیت‌هایش موجب بازداشت شده است.

به گفته این منبع اصغر فیروزی سابقه سکته قلبی دارد و اخیرا به فراموشی خفیفی مبتلا شده و بازداشت و بی‌خبری در چنین وضعیتی و پاسخگو نبودن مقامات امنیتی-قضایی، خانواده و دوستان او را نگران کرده است: «پسرش به هر جا مراجعه کرده گفتند ما خبر نداریم. در این مدت ملاقات و تماس تلفنی نداشته، قبلا یک بار سکته قلبی کرده و اخیرا هم مشکلات حافظه و فراموشی پیدا کرده، همین باعث شده خانواده و دوستانش نگران سلامتی و جانش باشند.»

در هفته‌های اخیر بازداشت و احضار فعالان کارگری شدت گرفته است، اسماعیل بخشی، میثم آل مهدی، رضا شهابی، حسن سعیدی، امیرعباس آزرم‌وند، رهام یگانه و کیوان مهتدی از فعالان حوزه کارگری هستند که طی هفته‌های اخیر بازداشت شده و پس از چند روز یا هفته آزاد شدند. علی نجاتی یکی از کارگران بازداشت شده هفت تپه، همچنان بدون دسترسی به وکیل زندانی است. اصغر فیروزی نیز در زمینه دفاع و حمایت از کارگران فعال بوده اما هنوز مشخص نیست بازداشت او با موج اخیر برخورد با کارگران ارتباط دارد یا خیر.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024