جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 13.12.2018, 14:49

آمریکا خواستار تحریم مجدد ایران از سوی سازمان ملل شد

امتداد: جلسه شورای امنیت برای بحث درباره ششمین گزارش «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در تایید برجام برگزار شد.

در این نشست «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا گفت که یکی از مسئولان نظامی ایران گفته که ایران قادر به ساخت موشک‌هایی با برد بالای ۲۰۰۰ کیلومتر است.

پامپئو تصریح کرد آزمایش‌های موشکی ایران بعد از حصول توافق هسته‌ای افزایش یافته است.

پامپئو با بیان این که ایران از چندین قطعنامه شورای امنیت سرپیچی کرده گفت: «ایالات متحده هیچ‌گاه این را تاب نخواهد آورد و هر کشوری که به دنبال صلح و امنیت است هم نباید آن را تاب بیاورد.»

رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی در این جلسه  پایبندی ایران به برجام را یادآور شد. وی از خروج آمریکا از این توافق ابراز تأسف کرد.

نماینده اتحادیه اروپا در این نشست هم ضمن تأیید پایبندی ایران به برجام گفت برخی مسائل خارج از حیطه این توافق بر آن سایه انداخته‌اند. وی به آزمایش‌های موشکی ایران اشاره کرد و از ایران خواست آنها را متوقف کند.

نماینده چین اما  در اجلاس گفت که «واقعیت‌های عملی نشان می‌دهند که برجام توافقی موثر بوده است. چین همچنین  تلاش‌های ایران برای اجرای قطعنامه و برجام را تحسین می‌کند و امیدوار است ایران به اجرای تعهداتش ادامه دهد.

پامپئو در بخش دیگری از اظهاراتش گفته بود که آمریکا به دنبال بازگرداندن محدودیت‌های وضع‌شده توسط سازمان ملل علیه برنامه موشکی ایران در قطعنامه ۱۹۲۹ است.

پامپئو گفت شورای امنیت نباید محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران را در سال ۲۰۲۰ بردارد. او اضافه کرد: «این شورا، علاوه بر رسیدگی به فعالیت‌های موشکی ایران نباید محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران را در سال ۲۰۲۰ بردارد.»

نماینده فرانسه نیز در این نشست گفته بود  برخی از رفتارهای ایران، به ویژه برنامه موشکی همسو با قطعنامه ۲۲۳۱ نیست.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024