پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 13.12.2018, 1:45

خراسان شمالی، جزو ۳ استان نخست کشور در ازدواج دختران خردسال

مدیرکل امور زنان و خانواده آموزش‌و‌پرورش اعلام کرد: خراسان شمالی، جزو ۳ استان نخست کشور در ازدواج زودهنگام دختران

پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷
مدیر کل امور زنان و خانواده آموزش‌و‌پرورش در خصوص بیشترین میزان ازدواج کودکان گفت: خراسان شمالی جزو ۳ استان نخست کشور در ازدواج زود‌هنگام دختران قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، فرحناز مینایی‌پور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه فقر اقتصادی و فرهنگی یکی از عواملی است که باعث ازدواج زود‌هنگام دختران می‌شود، عنوان کرد: این مساله باید زنگ خطری برای همگان باشد. هدف این نیست که سن ازدواج را افزایش دهیم بلکه هدف توانمند‌سازی دختران قبل از ازدواج است.
او بیان کرد: دخترانی که تحصیل مناسب و توانمندی ازدواج را نداشته باشند نمی‌توانند فرزندان مناسبی نیز تربیت کنند و این مساله آسیب‌های اجتماعی زیادی را به دنبال خواهد داشت.
مینایی‌پور اظهار کرد: ۴۲ دانش‌آموز خراسان شمالی در دوره ابتدایی ازدواج کردند و این امر موجب شده تا از ادامه تحصیل باز بمانند.
او تاکید کرد: در کشور شاهد ظلم تاریخی به زنان هستیم و این قشر بعضا عقب نگاه داشته شده‌اند اما اکنون تلاش داریم تا رشد و بالندگی زنان در عرصه‌های مختلف توسعه یابد.
مینایی‌پور با اشاره به اینکه مهارت گفت‌وگو باید در میان دانش‌آموزان و خانواده‌ها افزایش یابد، تصریح کرد: زمانی که برای گفت‌و‌گو باید انجام شود هزار و ۵۰۰ کلمه است که اکنون به ۵۰۰ کلمه رسیده است و این خوشایند نیست. از همین جهت طرح گفت‌وگو را پیگیری می‌کنیم تا انجام شود.او اظهار کرد: یکی از علت‌های کاهش میزان گفت‌و‌گو و ارتباط کلامی در خانواده‌ها، سرگرم شدن اعضای خانواده با گوشی‌های موبایل و فضای مجازی، مشغله‌های زیاد والدین و تک‌فرزندی خانواده‌هاست.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024