جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 11.12.2018, 22:43

حسین كروبی: مواضع پدرم در مقایسه با قبل از حصر بسیار محكم تر شده است

مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس روز گذشته گفته كه یكی از عوامل اصلی عدم رفع حصر، نامه نگاری های اخیر مهدی كروبی بوده.

این نماینده تندروی مجلس، در بخش دیگری از این مصاحبه ادعا کرده که “محصورین در شرف عذرخواهی بودند اما برخی اصلاح طلبان مانع این موضوع شدند.” وی انتشار نامه مهدی کروبی به رهبر ایران را عامل اصلی برهم خوردن پروسه رفع حصر اعلام کرده است.

در همین باره محمدحسین کروبی در مصاحبه با اعتماد، به ادعاها و اظهارات ذوالنور پاسخ داده است. عناوین اصلی سخنان فرزند مهدی کروبی را می خوانید:

هیچگاه بحث رفع حصر به صورت جدی مطرح نبوده است كه حال نامه های آقای كروبی بر روی این روند تاثیر گذار بوده باشد.
اگر نامه‌های آقای كروبی موجب كند شدن روند رفع حصر شده است، چرا حصر آقای مهندس موسوی و خانوم دكتر رهنورد برداشته نمی‌شود؟ این دو بزرگوار كه نامه و یا بیانیه‌ای پس از آغاز حصر منتشر نكرده‌اند بنابر این ادعای اخلال در روند رفع حصر بواسطه نامه های اخیر آقای كروبی بهانه گیری است. 

آقای ذوالنور بهتر از هر فرد دیگری می‌دانند كه اساسا موضوع رفع حصر هیچگاه به صورت جدی در میان مقامات عالیرتبه نظام و شورای عالی امنیت ملی مطرح نشده است.

هرزمان كه صحبتی از رفع حصر از زبان مسئولان دولتی مطرح شد بر اساس خوش بینی آن مسئولان بود.

حتی نامه نگاری اخیر آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای حل این مشکل نیز براساس خوش بینی بود كه در میان مسئولان وجود داشت اما تصور می کنم امروز معاون اول رییس جمهور نیز به این باور رسیده‌ باشند  كه رفع حصر با اینکه خواست اکثریت جامعه می باشد ولی یك اقلیت در راس قدرت هیچ اراده جدی برای حل این مشکل وجود ندارند.

اینکه بگوییم مجموعه‌ای از اصلاح طلبان به دنبال کاسبی از حصر هستند نه تنها حرف درستی نیست بلكه از پایه بی اساس است زیرا اصلاح طلبان به خوبی می‌دانند كه رفع حصر مانند خونی تازه است که در رگ های خشکیده اصلاح طلبان جاری خواهد شد.

مقصود آقای آشنا از رسیدن حصر به پوسته، آن است كه اندك گشایشی در موضوع حصر رخ داده است. منظور از اندك گشایش آن است كه اقوام درجه یك می‌توانند به دیدار محصورین بروند كه این ادعای درستی است اما محصورین همچنان ارتباطشان با بیرون به صورت كامل قطع است بنابراین تفاوت چشم گیری ایجاد نشده است. همچنین منظور ایشان، دیدار های اعضای خانواده بدون اجازه قبلی پس از گذشت سال‌ها حصر است. به عقیده من حرف های آقای آشنا معنای دیگری نمی‌دهد.

این اظهارات آقای ذوالنور که “محصورین در شرف عذرخواهی بودند” كاملا ناجوانمردانه است. آقای ذوالنوری فردی است كه لباس روحانیت به تن دارد و انتظار مردم از چنین افرادی آن است كه حرف راست بزنند نه دروغ.

آقای ذوالنوری به واسطه دیداری كه در زمان حصر با آقای کروبی داشتند بهتر از هركسی می‌دانند در آن دیدار آقای كروبی با چه ادبیاتی با ایشان صحبت كردند.

در دیداری كه پس از جلسه آقای ذوالنوری با آقای كروبی با حاج اقا داشتم ایشان شرح ماوقع جلسه را برای من تعریف كردند.

شدت كلماتی كه آقای كروبی در آن جلسه استفاده كردند به حدی بود كه به ایشان گفتم اگر آقای ذوالنوری تمام حرف های شما را بدون كم و كاست به مسئولان منتقل كنند، اگر یك درصد بنا به رفع حصر باشد دیگر این اتفاق نخواهد افتاد.

موضوع دومی كه در پاسخ به این ادعا باید بگویم آن است نگاهی گذرا به بیانیه‌ها و نامه های منتشر شده از آقای كروبی كه در دوران حصر نوشته‌اند گویای مواضع ایشان است كه این مواضع در مقایسه با قبل از حصر بسیار محكم تر شده است بنابراین ادعاهایی نظیر ادعای آقای ذوالنوری بی انصافی و بدور از حقیقت در حق محصورین است.

من در مصاحبه‌های مختلف گفته‌ام و این بار نیز مجددا تاكید می‌كنم كه رفع حصر  صورت نخواهد گرفت. من در این زمینه استثنائا با آقای ذوالنوری موافقم كه رفع حصر صورت نخواهد گرفت مگر آنكه شرایط ویژه داخلی و یا جهانی رخ دهد كه نظام حاضر به رفع حصر شود در غیر این صورت رفع حصری در كار نخواهد بود.​




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024