جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 05.12.2018, 13:53

تنش میان پ.ک.ک و حزب بارزانی افزایش یافت

ایرنا- رسانه های محلی از افزایش تنش میان پ.ک.ک و حزب دموکرات کردستان عراق خبر می دهند.

به گزارش ایرنا، یکی از رسانه های محلی در کردستان عراق اعلام کرد: رهبر پ.ک.ک به بارزانی هشدار داده است اگر به همکاری با ترکیه بر علیه پ.ک.ک ادامه دهند دست به عملیات نظامی علیه حزب دموکرات کردستان عراق خواهند زد.

آژانس خبری «ملت» در سلیمانیه که نزدیک به ارگانهای امنیتی است با اعلام این مطلب روز چهارشنبه نوشت: «جمیل بایک» رهبر مشترک پ.ک.ک با اعزام نماینده ای نزد مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق به وی هشدار داده است اگر حزب دموکرات کردستان عراق به دشمنی علیه پ.ک.ک ادامه دهد علیه این حزب دست به عملیات نظامی خواهند زد.

این آژانس خبری افزود: پ.ک.ک نسبت به اقدامات خصمانه بارزانی علیه پ.ک.ک بشدت نگران شده است.

براساس این گزارش مناطق بارزان در کردستان عراق تبدیل به پایگاههای ارتش ترکیه شده که از این مناطق علیه پ.ک.ک دست به عملیات نظامی می زنند.

پ.ک.ک که از سوی دولت ترکیه به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است مدعی است نیروهای ویژه حزب دموکرات کردستان عراق علیه آنها با سرویس های امنیتی ترکیه همکاری می کنند.

گفتنی است اخیرا دولت اقلیم کردستان عراق طی دستوری تمامی دفاتر جنبش آزادی که از سوی پ.ک.ک حمایت مادی و معنوی می شود را در منطقه کردستان عراق بدلیل نبود مجوز از وزارت کشور اقلیم کردستان عراق تعطیل کرد.

به باور کارشناسان سیاسی دوره جدیدی از تنش های سیاسی و امنیتی بین دو حزب حاکم در کردستان عراق و پ.ک.ک در حال شکل گیری است که می تواند روابط آنها را وارد عرصه نظامی و برخوردهای مسلحانه کند.

ارتش ترکیه با افزایش پایگاههای نظامی خود در عمق ۳۰ کیلومتری خاک عراق در منطقه کردستان عراق بر حجم حملات هوایی و زمینی خود به پ.ک.ک در کردستان عراق افزوده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024