جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 05.12.2018, 13:48

آقای روحانی وعده‌ها یادتان هست؟

دبير روابط عمومى انجمن اسلامى دانشگاه آزاد شاهرود:  آقای روحانی وعده‌ها یادتان هست؟ رفع حصر، آزادی زندانیان سیاسی، دانشگاه امن و ....

به گزارش امتداد، زهرا امينى دانشجوى رشته علوم آزمايشگاهى و دبير روابط عمومى انجمن اسلامى دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامى شاهرود در مراسم ۱۶ آذر این دانشگاه که با حضور حسن روحانی برگزار شد گفت:

ما زنده به آنيم كه آرام نگيريم موجيم كه آسودگى ما عدم ماست

به نام خدای آزادی
آقای رییس جمهور سلام

بنده به نمایندگی از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و جمعی از فعالین دانشجویی شرق استان سخن می‌گویم.

متاسفانه دانشگاه آزاد بعد از فوت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو است.

برخوردهای هدفمند با تشکل‌های منتقد دانشجویی، اخراج اساتید مطرح صرفا به دلیل مواضع متفاوت و تبدیل دانشگاه به جولانگاهی برای خودنمایی عناصر خارج از دانشگاه کار را به جایی رسانده که نام دانشگاه آزاد عملاً بدل به پارادوکسی خنده‌دار شده است.

جناب آقای روحانی شما بعد از فوت آقای هاشمی در قبال انتصابات غیرقانونی دانشگاه آزاد چه کردید؟

آقای روحانی ما تشکل‌های دانشجویی و دیگر کنشگران سیاسی نه تنها ۱۱ نفر بلکه هر کدام چندین ۱۱ نفر را به پای صندوق‌های رای آوردیم حال نه تنها آن ۱۱ نفرها بلکه خودمان هم از خود می‌پرسیم تحقق وعده‌ها چه شد.

یادتان هست نه تنها آنانی که در حصرند بلکه همه زندانیان ۸۸ باید آزاد شوند؟ میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، مهدی کروبی هنوز در حصرند.

یادتان هست دانشگاه امن نه امنیتی؛ امروز مجموع احکام صادره برای دانشجویان در طول چند وقت اخیر به بیش از یک قرن می‌رسد.

و آیا وعده‌های اقتصادی را به یاد دارید؟ ثبات بازار ارز، کنترل نرخ تورم، کاهش نرخ بیکاری؛ اما امروز کار به جایی رسیده که بانگ اعتراض کارگران از هفت تپه، فولادگران از خوزستان و معلمان از سراسر کشور به گوش همگان می‌رسد اما گویی میدان پاستور جزیی از همگان نیست.

آقای رییس جمهور جان کلام ما و انتقاد اصلی بسیاری از کنشگران جامعه از جمله سندیکاهای کارگری سازمان‌های مردم نهاد و سایر فعالین اجتماعی و سیاسی کشور از حضرتعالی به طور روشن و صریح این است: ما احساس می‌کنیم رییس جمهور به نام تعامل با تمامی ساختار قدرت به منظور عدم سنگ اندازی آنها و در نتیجه اجرای برنامه‌های دولت عملا کیلومترها از مواضع خویش کوتاه آمده است به طوری که رییس جمهور نه تنها از مشکلات سخن نمی‌گوید بلکه با سکوت و گاها با سرپوش نهادن بر آنها عملا تنها سرمایه خود که پشتیبانی مردم است را از دست داده است.

آقای روحانی برای تغییر هنوز دیر نشده است، باری سخن بسیار است و مجال اندک پاره‌ای از مشکلات را بیان کردیم حال با توجه به اختیارات رییس جمهور در قانون اساسی پیشنهاداتی را به منظور برون رفت از فضای یاس و ناامیدی کنونی در کشور اعلام می‌داریم :

-۱  لزوم ایجاد کمیته‌ی مشورتی دانشجویی که با رییس جمهور مستقیما در ارتباط باشند

-۲  پیگیری مطالبه‌ی دانشجویان در زمینه‌ی مصونیت‌هایِ سیاسیِ دانشجویى بالاخص دانشجویان عضو تشکل‌هایِ اسلامی- سیاسی به منظور بالا بردن ضریب اطمینان و امنیت که در نهایت موجب نشاط در تشکل‌ها و به سبب آن نشاط در دانشگاه و جامعه می‌شود.

-۳  ارائه‌ی پیشنهاد اصلاح قانون اساسی به رهبر انقلاب به منظور کاهش قدرت نهادهای انتصابی و غیر پاسخگو با هدف افزایش دامنه‌ی انتخاب و تاثیر آرای مردم در امور کشور تا دیگر شاهد رد صلاحیت‌های گسترده بسیاری از نخبگان سیاسی در عرصه‌ی انتخابات نباشیم.

-۴  آقای روحانی حضرتعالی طبق اصول مُصَرح در قانون اساسی می‌توانید با همکاری مجلس در مسائل اساسی کشور اقدام به برگزاری رفراندوم کنید. حضرتعالی در این باب بارها سخن گفته‌اید و جامعه بی صبرانه منتظر عمل است تا منتقدان نگویند روحانی بیشتر مرد حرف است تا عمل.

آقای رییس جمهور ما مشکلات حضرتعالی را می‌دانیم، می‌دانیم حضرت عالی تحت فشارهای سنگین داخلی و خارجی هستید، از تلاش‌های دولت جهت اصلاح امور آگاهیم و دستاوردهای شما را مانند مخالفانتان هیچ نمی‌انگاریم اما بدانید مطالبه‌ی افکار عمومی و عقلای زمان جهت کنار گذاشتن مدیران و وزرای غیرهمسو با وعده‌های حضرتعالی حداقلِ خواسته‌های ۲۴ میلیون نفر است.

در آخر سخنانم را با این جمله از مرحوم شریعتی به پایان می‌برم اگر در سخن من در انتقادهایی که من می‌کنم تلخی وجود دارد، این تلخی را بر من ببخشید اگر معتقدید و می‌بینید که در آن حقیقت هست.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024