شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 04.12.2018, 12:37

کنگره آمریکا باید علیه ولیعهد سعودی وارد عمل شود

خبرگزاری آناتولی

هیئت تحریریه روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله‌ای نوشت: اگر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تحت کنترل قرار نگیرد و علیه وی تحریم اعمال نشود، این شاهزاده به آسیب وارد کردن به منافع آمریکا در خاورمیانه ادامه خواهد داد، لذا کنگره باید جهت جلوگیری از این روند وارد عمل شود.

در این مقاله به خبر روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه آخرین یافته‌های به دست آمده توسط سازمان سیا در خصوص قتل جمال خاشقجی نشان می‌دهد که محمد بن سلمان در ساعات پیش و پس از قتل این روزنامه‌نگار دست‌کم ۱۱ پیام را به قحطانی، نزدیک‌ترین مشاور خود، که بر تیم قتل جمال خاشقجی نظارت داشت، ارسال کرده و احتمالا دستور قتل خاشقجی را نیز صادر کرده، اشاره شده است.

در مقاله مذکور با اشاره به اینکه دونالد ترامپ و کاخ سفید از عدم وجود مدارک دال بر ارتباط «مستقیم» بن سلمان با قتل خاشقجی دفاع می کنند، گفته شده است: «بله در میان، مدارک دال بر ارتباط «مستقیم» بن سلمان با قتل خاشقجی وجود ندارد اما هر ارزیابی منطقی نشان می دهد که شاهزاده مسئول این کار است.»

هیئت تحریریه روزنامه واشنگتن پست در این مقاله بر ضرورت انجام تحقیقات مستقل و بین المللی برای روشن شدن سرنوشت جمال خاشقجی تاکید و تصریح کرده است: «اعضای کنگره باید اطلاعاتی در مورد پرونده قتل خاشقچی را از نزد جینا هسپل، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا دریافت کنند.»

گفتنی است جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست دوم ماه اکتبر ۲۰۱۸ به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد.

ریاض در تاریخ ۲۰ اکتبر قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تأیید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از «درگیری» با چند نفر در داخل کنسولگری «فوت» کرده و ۱۸ شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند.

دادستانی کل استانبول ترکیه روز چهارشنبه ۳۱ اکتبر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه‌ای خفه و کشته شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024