پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 04.12.2018, 0:59

کنسرت همایون شجریان و تهمورس و سهراب پورناظری در استانبول

خبرگزاری آناتولی

همایون شجریان، خواننده سنتی ایرانی به همراه تهمورس و سهراب پورناظری در سومین روز جشنواره «موسیقی‌های سنتی مردمی استانبول» که با حمایت ریاست جمهوری ترکیه و به همت شهرداری استانبول در سالن «جمال رشید ری» منطقه حربیه این شهر برگزار می شود، به روی صحنه رفتند.

در این کنسرت که تمامی صندلی های سالن پر از تماشاگرانی از ترکیه و ایران بود، همایون شجریان آثارهایی چون «نه فرشته‌ام، نه شیطان»، «خداوند اسرار» و اشعاری از مولانا جلال الدین رومی، حافظ شیرازی ، محمد‌رضا کدکنی را با همراهی اساتید تار، سنتور، کمانچه، بربت از این کشور اجرا کرد.

در کنار همایون شجریان ،تهمورس نوازنده تار و سه تار و سهراب پورناظری نوازنده کمانچه، حسین رضایی‌نیا به عنوان نوازنده دف، آیین مشکاتیان به عنوان نوازنده سازهای کوبه ای، مهیار طریحی به عنوان نوازنده سنتور، آزاد میرزاپور به عنوان نوازنده بربت و آرین کشیشی در گیتار بیس حضور داشتند.

همچنین تکنوازی های این هنرمندان در بخش های مختلف کنسرت با تشویق پروشور حضاران همراه شد.

در پایان یاووز بینگول از خواننده های معروف ترکیه ضمن آرزوی سلامتی برای محمد رضا شجریان، از اساتید ارزنده موسیقی ایران و پدر همایون شجریان دسته گلی تحت عنوان “ارمغانی از طرف مردم ترکیه به مردم ایرانٍ‌” به وی اهدا کرد.

همایون شجریان برای نخستین بار در استانبول کنسرت اجرا کرد.

 




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024