شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 16.11.2018, 15:06

کابینه نتانیاهو فروپاشید / انتخابات زودهنگام در اسرائیل

با عدم توافق نخست‌وزیر و وزیر آموزش اسرائیل برای ترمیم کابینه ائتلافی، انتخابات زودهنگام پارلمانی در فلسطین اشغالی برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، منابع محلی از عدم توافق «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر  اسرائیل با سرهنگ «نفتالی بنت» وزیر آموزش این رژیم برای ترمیم کابینه خبر می‌دهند.

بعد از استعفای «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل کابینه ائتلافی نتانیاهو از اکثریت خارج شد ولی بنت به او پیشنهاد کرده بود که به جای لیبرمن، سمت وزارت جنگ را نیز برعهده بگیرد.

نتانیاهو امروز (جمعه) با بنت جلسه‌ای برای مذاکره در این موضوع برگزار کرد اما توافقی حاصل نشد. بدین ترتیب حزب «خانه یهودی» به رهبری بنت از ائتلاف نتانیاهو خارج شده و کابینه وی رسما از هم فروپاشید.

در نتیجه، انتخابات زودهنگام پارلمانی باید در اسرائیل برگزار شود. سران احزاب تشکیل دهنده سپهر سیاسی اسرائیل روز یکشنبه برای تعیین تاریخ انتخابات گردهم می‌آیند.

به گزارش شبکه تلویزیونی «کان» نتانیاهو با ابراز تمایل برای ممانعت از برگزاری انتخابات زودهنگام، گفت: «من با سران احزاب ائتلاف صحبت خواهم کرد تا آنها را مجاب کنم که ائتلاف راست‌گرا را منحل نکنند».

لیبرمن روز چهارشنبه درپی موافقت کابینه اسرائیل با طرح آتش‌بس با مقاومت در نوار غزه، از سمت خود استعفا کرده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024