جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 07.11.2018, 23:25

وزیر دادگستری آمریکا به درخواست ترامپ استعفا کرد

جف سشنز، وزیر دادگستری آمریکا به درخواست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور از سمت خود استعفا داد.

وی در استعفانامه خود اعلام کرد: آقای رئیس‌جمهور به درخواست شما از سمت وزارت دادگستری ایالات متحده استعفا می دهم. از شما به خاطر اینکه برای من این فرصت را داده‌اید، سپاس گذارم.

ترامپ نیز با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر ضمن قدردانی از سشنز بابت خدمات وی در مقام وزارت دادگستری آمریکا، گفته که برای او آرزوی موفقیت دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین افزود: متیو جی ویتاکر، رئیس دفتر جف سشنز تا زمان انتصاب وزیر دادگستری جدید مکلف به اجرای این وظیفه است.

برخی رسانه‌های غربی استعفای آقای سشنز را «اخراج» توصیف کرده‌اند. دونالد ترامپ به ویژه منتقد این بود که جف سشنز خود را از تحقیقات درباره تبانی ادعایی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه کنار کشیده بود.

جف سشنز اولین سناتوری بود که در زمان انتخابات ریاست جمهوری از دونالد ترامپ حمایت کرد و به ستاد او پیوست. او با توجه به حضورش در ستاد انتخابات و با توجه به ضرورت بی‌طرفی، خود را از تحقیقات مرتبط کنار کشیده بود.

کمی پیش از اعلام استعفای آقای سشنز، آقای ترامپ در نشست مطبوعاتی درباره انتخابات کنگره، پرونده تحقیقات روسیه را شرم‌آور خواند و گفت می‌تواند همه مقام‌های درگیر در آن را اخراج کند، اما این کار را از نظر سیاسی به صلاح نمی‌داند.

چاک شومر، سناتور ارشد دموکرات، گفته زمانبندی کناره‌گیری وزیر دادگستری «خیلی مشکوک» است.

این احتمال در رسانه‌ها مطرح شده است که دموکرات‌ها با توجه به پیروزی در انتخابات مجلس نمایندگان کنگره آمریکا می‌توانند درباره دونالد ترامپ تحقیقاتی انجام دهند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024