پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 06.11.2018, 9:52

چاووش‌اوغلو: هنوز برخی اطلاعات درباره پرونده خاشقجی را اعلام نکرده‌ایم

خبرگزاری آناتولی

مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که در چارچوب دیدارهای رسمی به ژاپن سفر کرده است در مرکز مطبوعات ملی در توکیو با اصحاب رسانه ها دیدار و به سوالات آنها پاسخ داد.

چاووش اوغلو در رابطه با پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول ضمن اشاره به اینکه روند تحقیقات ادامه دارد گفت: «فعالیت های گار گروه مشترک ترکیه و عربستان سعودی همچنان ادامه دارد. اما فعالیت های این کارگروه باید بر روی نتیجه متمرکز شود. پانزده نفری که به استانبول آمده و خاشقجی را کشته اند از چه کسی دستور گرفته اند؟ باید منبع این دستور مشخص شود.

ما پاسخ دقیق این سوال را از عربستان دریافت نکرده ایم. من فکر می کنم مشخص کردن اینکه چه بر سر جسد خاشقجی آمده وظیفه و مسئولیت عربستان سعودی است. زیرا این ۱۵ نفر هنوز در عربستان سعودی هستند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور در این باره دو بار با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است. اردوغان می دانست که پادشاه عربستان کسی نیست که دستور کشتن فردی را بدهد.

در این زمینه شواهدی در دست داریم. برخی از اینها را با افکار عمومی و مقامات ریاض به اشتراک گذاشته ایم. اما شواهد دیگری نیز وجود دارد که هنوز به اشتراک گذاشته نشده است.

همچنین این فرصت را به کشورهایی که مایل به دیدن این شواهد بودند، داده ایم. پس از اتمام تحقیقات، زمانی که مطمئن شویم، شواهد نهایی را با افکار عمومی به اشتراک خواهیم گذاشت.

اردوغان مطمئن است که پادشاه عربستان دستور کشتن خاشقجی را نداده است. ولی این پانزده نفر نیز سرخود به استانبول نیامده بودند. آنها دستور گرفتند. بدون دستور پانزده نفر نمی توانند از عربستان به ترکیه بیایند و یک شهروند سعودی را بکشند».




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024