جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 02.11.2018, 9:20

حمایت آلمان از ادامه تحقیقات در پرونده خاشقجی

خبرگزاری آناتولی

دفتر سخنگوی دولت آلمان با انتشار بیانیه ای، از نقش ترکیه در روشن شدن ابعاد پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار اهل عربستان سعودی تشکر کرده و خواستار مجازات عاملان این جنایت از سوی ریاض شد.

در این بیانیه آمده است: تلاش های مقامات ترکیه در پیشرفت تحقیقات نقش بزرگی داشت. دولت آلمان از تمامی تلاش ها برای روشن شدن ابعاد پرونده حمایت می‌کند.

همچنین با اشاره به اینکه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هفته گذشته در گفتگوی تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی خواستار ادامه تحقیقات به صورت سریع، شفاف و قابل اعتماد شده است، بر لزوم مجازات تمامی عاملان این جنایت تاکید شد.

در بخش دیگری از بیانیه نیز با بیان اینکه تقریبا یک ماه از قتل خاشقجی گذشته است، گفته شده که هنوز بسیاری از سوالات درباره این جنایت بی پاسخ مانده است.

گفتنی است جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست روز دوم ماه اکتبر گذشته به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج او از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرد که همزمان با ورود او به این محل ۱۵ مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی از ترکیه رفته‌اند.

عربستان سعودی روز شنبه ۲۰ اکتبر ۲۰۱۸ طی بیانیه‌ای کشته‌شدن خاشقجی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول را تأیید کرد. دادستان کل عربستان سعودی مدعی شده که خاشقجی بعد از «درگیری” با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری «فوت» کرده و ۱۸ شهروند این کشور در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند.

دادستانی کل استانبول روز چهارشنبه ۳۱ اکتبر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول خفه و جسد او تکه تکه شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024