چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 31.10.2018, 11:03

مالباختگان طلای ثامن: صدای ما را بشنوید

روز شنبه ۵ آبانماه مالباختگان طلای ثامن روبروی دادسرای انقلاب تجمع کردند. خبرنگار انصاف نیوز برای جویا شدن دلایل این تجمع با یکی از این مالباختگان تماس گرفت.

آقای یوسفی، یکی از مالباختگان، ضمن گلایه از بی اعتنایی رسانه‌ها نسبت به تجمع روز شنبه، با بیان اینکه این شرکت طلای ثامن در رسانه‌‌هایی مثل ایسنا، عصر ایران و فردا نیوز تبلیغ می‌شد، به خبرنگار انصاف نیوز گفت:‌ حتی در خبرگزاری فارس از آن به عنوان امن‌ترین محل برای خرید و فروش طلا یاد شده بود.

وی افزود: در این سایت ما خرید و فروش اینترنتی انجام می‌دادیم. به جای آنکه طلا را فیزیکی در دستمان بگیریم، آنجا می‌فروختیم و اصلا هیچ سودی هم دریافت نمی‌کردیم. مثلا من طلا می‌خریدم و قیمت طلا افزایش پیدا می‌کرد و اینگونه سود می‌کردم. مثل موسسه‌های مالی و اعتباری سود مفت به کسی داده‌ نمی‌شد، بلکه خرید و فروش انجام‌ می‌شد.

او افزود: در حالی که در تلویزیون گفته می‌شد که آنها سود می‌گرفتند. ما برای کار خود مجوز داشتیم در صورتی که حاشا می‌کردند و می‌گفتند ما مجوز نداریم‌؛ ما مدرکی داریم که تاریخ و اعتبار دارد. تمام تراکنش‌های ما موجود است. مگر می‌شود که سود مفت گرفته باشیم؟ تا بحث کلاهبرداری پیش می‌آید همه پای خود را عقب می‌کشند و می‌گویند ما مجوز نداده‌ایم.

این ‌مالباخته گفت:  سایت اتحادیه طلا، طرحی را به عنوان طرح ثامن گذاشته بود، برای افرادی که خودشان توانایی خرید و فروش طلا ندارند و سرمایه‌ی خود را در اختیار سایت می‌گذارند و سایت خرید و فروش آنها را انجام می‌دهد.

وی توضیح داد: از ۲۵ شهریورماه بود که دیگر کلاهبرداری‌شان معلوم شد. دو روز قبل از روز تاسوعا رییس این شرکت گفت می‌خواهد سایت را بروزرسانی کند و متوجه شدیم‌‌ اختلاف قیمت خرید و فروش را به شدت بالا برده است و قضیه بودار شد.

او گفت: یعنی اختلاف خرید و فروش را به ۲ میلیون تومان افزایش داد، مثلا اگر سکه را ۴ میلیون تومان می‌خریدی اگر همان موقع می‌فروختی دو میلیون تومان ضرر می‌کردی.

وی ادامه داد: الان هم قوه قضاییه گفته حتما باید پرونده‌ها از همه‌ی استان‌ها جمع آوری شود و آن موقع شعبه‌ی رسیدگی کننده‌ی آن مشخص می‌شود. مالباختگان وضعیت حادی دارند و خود من سیصد میلیون تومان بدهی بالا آورده‌ام.

یوسفی در پایان گفت: خیلی از آنها حتی نان شب هم ندارند که بخورند. این مالباخته‌ها حدودا سه هزار نفر هستند اما الان فقط هزار نفر از آن‌ها شکایت کرده‌اند‌، چون رقم‌ سرمایه‌گذاری‌ باقی آنها پایین است. بسیار بلاتکلیف هستیم، به صداوسیما و ۲۰:۳۰  هم زنگ می‌زنیم اما نمی‌آیند که گزارشی تهیه ‌کنند. فضای رسانه‌ای می‌تواند بسیار موثر باشد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024