جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Fri, 19.10.2018, 20:03

صادقی: اصلاح‌طلبان از دردهای بدنه و کف جامعه غافل شده‌اند

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران با بیان اینکه اصلاح طلبان نیاز به بازنگری در برنامه ها و راهبردهای خود دارند، گفت: اصلاحات به جای قدرت محوری به جامعه محوری در راهبردهای خود نیاز دارد ولی متاسفانه از دردهای بدنه و کف جامعه غافل شده است.

صادقی: اصلاح طلبان از دردهای بدنه و کف جامعه غافل شده اند
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمود صادقی» امروز جمعه در نهمین کنگره حزب اراده ملت که در کانون توحید تهران برگزار شد، با اشاره به کشته شدن مادر و مادر بزرگ شیرازی توسط جوان ۱۸ ساله معتاد به شیشه و قتل شوهر توسط زن مشهدی و دوست پسرش، گفت: مساله روز ما چیست، آیا مساله ما اصلاح طلبان سهمیه این حزب یا آن شخص در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان است، چرا ما از واقعیات دردها و مسائل جامعه غافل شده ایم و چه برنامه ای داشته ایم؟ خودم را می گویم، فراکسیون امید چه می کند، ما برای مردم چه کرده ایم؟ ما به این مسائل فکر نمی کنیم و دغدغه ما نیست، عدالت اجتماعی در کجای معادلات ما قرار گرفته است؟

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه با غفلت و کوتاه نگری در سیاست ها گرفتار معضلات عمیق شده ایم، خاطرنشان کرد: روز گذشته (پنجشنبه) یکی از رسانه ها از قول «غلامرضا مصباحی مقدم» سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفته است ایران در میان ۷ کشور دنیا قرار می‌گیرد. ما چه مقدار به اهداف افق ۱۴۰۴ نزدیک شده ایم که حالا در پی افق ۱۴۴۰ هستیم؟ این مسائل باید به عنوان پشتوانه فکری مورد توجه اتاق فکر جریان های اصلاح طلبی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان با یک برنامه ۱۲۶ بندی با رای مردم به مجلس رفتند ولی شاید به ۲-۳ بند پرداختند، افزود: به قول بعضی از منتقدان، اصلاح طلبان برنامه رسیدن به قدرت دارند ولی وقتی به قدرت می رسند برنامه ای برای عملیاتی کردن آن ندارند. دغدغه ما در شهرداری این است چه کسی باشد یا نباشد، مگه مساله ما گرفتن پست و مقام است؟ مساله ما باید خدمت به مردم و کم رنگ کردن فاصله طبقاتی باشد.

صادقی با اشاره به برخی از شعارهای انتقادی در جامعه افزود: شاید این نوع شعارها از سوی برخی محافل مدیریت می شود. یک راننده می گفت زمانی کارگر شهرداری شدن، دون پایه و عار بود ولی الان برای همین کار دست به دامان افراد مختلف می شویم زیرا وقتی این نوع فرصت این مشاغل هم به وجود می آید، به خویشاندان می رسد.

نماینده مردم تهران خواستار بازنگری اساسی اصلاح طلبان در سیاستگذاری های خود شد و اظهار داشت: نمی گویم به قدرت نگاه نکنیم چون بخشی از این اهداف با رسیدن به قدرت میسر می شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر سیاست هایی که سلطه جهانی اعمال می کند، خودمان هم نتوانستیم کنشی فعال در مدیریت مسائل بین المللی داشته باشیم. این عوامل ما را به این وضعیت دچار کرده است.

** باید همدلی و اعتماد را تقویت کنیم
این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: به بعضی از دولتمردان می گویم چرا مردم را خواب نگه می داریم؟ ما آینده بسیار سخت و ماه های طاقت فرسایی را پیش روی داریم، باید به مردم هشدار بدهیم و سیاست های را اتخاذ کنیم که همدلی و اعتماد را تقویت کند تا مردم این بحران ها را پشت سر بگذارند.

صادقی اظهارات مختلف محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه درباره کسری بودجه سال جاری اشاره کرد و گفت: براساس اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه، کسری بودجه در سال جاری در سه سناریوی مختلف، ۲۶ هزار میلیارد، ۵۰ هزار میلیارد یا ۸۰ هزار میلیارد تومان است.

وی بیشترین میزان بشکه نفت صادر شده در روز طی شش ماه گذشته را ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد و افزود: در ماه های پیش روی با کسر بودجه کم سابقه ای مواجه هستیم. آیا تمام بار این سختی را مردم طبقات پایین تحمل کنند یا حاکمیت هم بخشی از این سختی را تحمل می کند؟

عضو فراکسیون امید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روزنامه کیهان مانند برجام، شیطنت رسانه ای می کند، افزود: مدعی هستند دولت، اصلاح طلبان یا موافقان لوایح 4 گانه می گویند با پیوستن به FATF (گروه ویژه اقدام مالی) همه مشکلات حل می شود و عامدانه این موضوع را تبلیغ می کنند ولی نباید در این دام بیافتیم.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: ما مسائل عدیده ای در سیستم بین الملی داریم طوری که رئیس دومای روسیه به رئیس مجلس شورای اسلامی گفته بود اگر این استانداردها اجرا نشود، نمی توانیم با شما تبادل بانکی داشته باشیم. همین هشدار را چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری ما داده است.

صادقی ادامه داد: برخی جریان ها می خواهند پذیرش این تعهدات را برعهده یک جناح و دولت بگذارند در حالی که یادمان هست در برجام، مقام معظم رهبری از اصطلاح «نرمش قهرمانانه» سخن گفتند. اینکه بعدها مسئولیت پذیرش این توافق انکار بشود، نشانگر بی صداقتی با مردم است و الان هم می خواهند چنین نقشی را بازی کنند.

نماینده مردم تهران یادآور شد: قانون مبارزه با پولشویی در سال ۸۶ تصویب شده است و در سال ۸۷ به کنوانسیون مبارزه با فساد معروف به «مریدا» پیوستیم. این کنوانسیون بسیار خطرناکتر از CFT (لایحه پیوستن به کنوانسیون تامین مالی تروریسم) است و ما را ملزم به تبادل اطلاعات بانکی می کرد و دوستان امنیتی می گویند که کنوانسیون مریدا به مراتب خطرناکتر از CFT است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد که شورای نگهبان در همان زمان ایرادهایی به لایحه مبارزه با پولشویی گرفت و مجمع تشخیص مصلحت نیز آن را تایید کرد و هیچ کس سروصدایی نکرد. آن موقع دولت وقت از جانب قوه قضاییه و دادستانی متهم بود در پیوستن به FATF و نوع اجرای استانداردهای آن تعلل می کند.

وی افزود: حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه به سیدشمس الدین حسینی وزیر اقتصاد وقت هشدار داده بود چرا در اجرای این استانداردها تعلل می کند؟ این ماجرا از آن دوره شروع شده است و کسی هم متهم به خیانت نشده است.

صادقی در عین حال اضافه کرد: امروز هم اگر قرار باشد، تصمیمی درباره FATF و اجرای استانداردهای آن گرفته شود، بنا دارند با ترفندهای رسانه ای هزینه های آن را برعهده دیگران بگذارند و این مشکل ما را تشدید می کند.

عضو فراکسیون امید تاکید کرد: بیشترین نیاز ما برای مواجهه با چالش های پیش روی، تقویت همبستگی اجتماعی است و نباید به این مساله نگاهی ابزاری داشته باشیم چون همبستگی اجتماعی یک نیاز همیشگی برای پیشرفت و آزادی کشور است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024