پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Thu, 18.10.2018, 21:12

به احترام یک اسرائیلی شرافتمند / احمد زیدآبادی

هاگی العاد، دبیر اجرایی سازمان غیر دولتی حقوق بشر اسرائیل (بیت سلم) امروز در شورای امنیت سازمان ملل گزارشی درخشان از عملکرد دولت راستگرای تحت رهبری بنیامین نتانیاهو در برابر فلسطینی‌ها ارائه کرد.

به احترام انسان‌هایی مانند العاد که رفع ستم از دیگران را بر دفاع از دولت متبوع و ارتش کشور خود ترجیح می‌دهند، باید کلاه از سر برداشت! هر چند که دانی دانون سفیر خودخواه و افراطی اسرائیل در سازمان ملل، العاد را «خائن» به کشورش معرفی کرد؛ اما العاد هم در مقابل، خودِ او را مستحق چنین القابی دانست.

البته این برای کلیت نظام اسرائیل حُسنی است که مسئول یک نهاد مدنی می‌تواند در مقابل شورای امنیت علیه سیاست‌های دولت خود به صراحت سخن بگوید؛ اما این موضوعی نیست که نتانیاهو یا دانون بخواهند به آن ببالند چرا که آنها در سال‌های اخیر تا سر حد توان خود در جهت محدود کردن نهادهای مدنی مدافع صلح و عاری کردن اسرائیل از سنت‌هایی این چنین تلاش کرده‌اند.

تا آنجا که من دنبال کردم؛ رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور سخنرانی العاد را پوشش ندادند و فقط صدای آمریکا به صورتی حاشیه‌ای و کمرنگ آن هم به نقل از آسوشیتدپرس آن را بازتاب داد. در عوض صدای آمریکا همزمان مصاحبه‌ای اختصاصی با نفتالی بنت، رهبر حزب بیت یهودی که در تندروی هیچ کم از رهبران رژیم آفریقای جنوبی در دورۀ آپارتاید ندارد، به انجام رساند؛ بدون آنکه حتی یک پرسش انتقادی از دیدگاه‌های ستمگرانۀ او در برابر فلسطینی‌ها به عمل آورد!

به راستی که من از درک عملکرد برخی روزنامه‌نگاران ایرانی شاغل در این رسانه‌ها که بر اثر فشارها و محدودیت‌های داخلی مجبور به ترک وطن خود شده‌اند؛ مشخصاً در مورد برخورد آنها با قضایای فلسطین پاک درمانده‌ام و نمی‌دانم چرا در این مورد خاص «انصاف» را رعایت نمی‌کنند. یعنی این دوستان مخالفت با سیاست نابودی اسرائیل را مترادف چشم‌پوشی بر سیاست جنایت‌آمیز راستگرایان افراطی اسرائیل در کرانۀباختری فرض کرده‌اند؟




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024