شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 18.10.2018, 10:08

نیویورک تایمز: احتمال دخالت ولیعهد سعودی در مسئله خاشقجی وجود دارد

خبرگزاری آناتولی

روزنامه نیویورک تایمز طی گزارشی به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا از احتمال «دست داشتن» محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در ماجرای جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار منتقد سعودی خبر داد.

در این گزارش عنوان شده است: سازمان‌های اطلاعاتی اروپا و آمریکایی هنوز به سرنخ‌های قطعی دست نیافته و به این نتیجه نرسیده‌اند که آیا ولیعهد عربستان سعودی دستور ربودن و انتقال خاشقجی به عربستان را داده است یا نه. اما این سازمان‌ها به سرنخ‌های مهم دست یافته‌اند.

طبق این گزارش، با توجه به حاکمیت ولیعهد سعودی بر سر سازمان‌های اطلاعاتی کشورش، امکان هیچ عملیاتی بدون اطلاع او وجود ندارد.

بر این اساس، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی درصدد ارایه گزارش کلی از محمد بن سلمان به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هستند.

جمال خاشقجی روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی، سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشده است.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج خاشقچی از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرده که همزمان با ورود او به این محل ۱۵ مقام امنیتی این کشور نیز با دو پرواز وارد استانبول شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024