جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 17.10.2018, 8:09

وکیل فرهاد میثمی: موکلم با تزریق سرم و نوشیدنی مایعات سرپاست

محمد مقیمی وکیل فرهاد میثمی فعال حقوق بشر زندانی به کمپین حقوق بشر در ایران گفت موکلش مدتی است که اعتصاب غذای خشک خود را به تر تبدیل کرده و با تزریق سرم و نوشیدنی مایعات سرپاست. این وکیل گفت دو هفته پیش برای امضا وکالت‌نامه او را در زندان اوین ملاقات کرده و وضعیت جسمی مناسبی نداشته است.

به گفته آقای محمد مقیمی موکلش از زمان انتقال به بهداری زندان اوین و اکنون که در اتاق دیگری نگهداری می‌شود امکان تماس تلفنی به شکل معمول و سابق را ندارد.

این وکیل دادگستری به کمپین گفت قوه قضاییه وکالت او را برای پرونده فرهاد میثمی پذیرفته‌اند. او درباره وضعیت موکلش گفت: «دو هفته پیش برای گرفتن امضا از فرهاد میثمی برای وکالت پرونده‌اش به زندان اوین رفتم و او را ملاقات کردم. خیلی وزن کم کرده بود و وضع ظاهری جالبی نداشت. به من گفت او را به زور و خشونت از بند چهارم زندان به بهداری برده‌اند و به زور به او سرم وصل کرده‌اند. فرهاد گفت در حال حاضر در اتاقی در مجاورت با بهداری زندان اوین نگهداری می‌شود و با تزریق سرم و نوشیدنی مایعات سرپاست.»

محمد مقیمی درباره اتهامات موکلش گفت او با سه اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و اشاعه بدحجابی روبرو است. این وکیل همچنین درباره مصادیق این سه اتهام گفت «ظاهرا به دلیل نگهداری پیکس‌های «من با حجاب اجباری مخالفم» در منزلش و شرکت در تحصن‌های خانم نسرین ستوده که چند سال پیش بابت منع وکالتش در مقابل کانون وکلا دادگستری انجام می‌داد به این اتهامات متهم شده است.»

فرهاد میثمی فعال حقوق مدنی زندانی از دهم مرداد ماه یک روز پس از بازداشتش دست به اعتصاب غذا (تر) زد. او اما از روز ۱۷ شهریور ماه اعتصاب خود را به «خشک» تبدیل کرد و در پیامی که از زندان اوین فرستاد، اعلام کرد اعتصاب غذایش را تا «آزادی بی‌قید و شرط رضا خندان عزیز و رفع احضار، بازجویی و بازپرسی از خواهر گرامی‌شان و نیز خانم ژیلا مکوندی و آقای داوود فرهادپور» ادامه خواهد داد.

مسوولان بند جهارم زندان اوین، آقای میثمی را روز چهارم مهرماه با «خشونت و برخلاف میلش» به بهداری زندان اوین منتقل کردند و تا مدت‌ها این فعال مدنی حاضر به شکستن اعتصاب غذا، نوشیدن آب و تزریق سرم نشده است.

آقای میثمی، ۴۸ ساله، فعال مدنی و پزشک است. او در دهه ۷۰ و ۸۰ کتاب‌های درسی و آموزشی کنکور را در انتشارات آینده‌سازان منتشر کرد. او روز ۹ مرداد ماه از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد. ماموران وزارت اطلاعات در زمان تفتیتش خانه‌اش تعدادی نشان سینه با مضمون مخالفت با حجاب اجباری را پیدا کرده و به عنوان مدرک جرم با خود ضبط کردند.  میثمی در حال حاضر در شعبه هفتم دادسرای زندان اوین متهم به سه اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور با تحریک زنان به حضور خیابانی با سر لخت»، «تبلیغ بر علیه نظام» و «توهین به حجاب به عنوان یکی از مقدسات ضرروی اسلام» شده است.

او پیش از این اعلام کرده بود آماده است تا بدون دستبند و پابند و لباس زندانی به بیمارستان منتقل شود. اما مسوولان زندان روز ۲۷ شهریور ماه پس از وخامت حال او می‌خواستند او را با دستبند و پابند و لباس زندان به بیرون منتقل کنند که او با انتقالش به این شکل مخالفت کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024