جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 16.10.2018, 8:17

خانواده خاشقچی خواهان انجام تحقیقات بین‌المللی درباره سرنوشت وی شد

آناتولی: اعضای خانواده جمال خاشقچی روزنامه‌نگار مفقود اهل عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای در روزنامه «واشنگتن‌پست» خواستار تشکیل یک کمیسیون بین المللی مستقل و بی‌طرف برای بررسی سرنوشت وی شدند.

بر اساس این بیانیه آنها اعلام کرده‌اند:

«اخبار مختلف درباره پدرمان که پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شده را با اندوه و نگرانی دنبال می‌کنیم. خانواده ما آسیب دیده و در حسرت دیدار مجدد با پدر هستیم.

مسولیت حقوقی و اخلاقی که از پدرمان به ما رسیده است ما را بر آن داشته که برای تحقیق درباره (احتمال) قتل وی خواهان تشکیل یک کمیسیون بین المللی مستقل و بی طرف شویم.»

گفتنی است جمال خاشقجی روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشده است.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج خاشقچی از کنسول‌گری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرده که همزمان با ورود او به این محل ۱۵ مقام امنیتی این کشور نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

پس از این رخداد، مقامات عربستان سعودی تحت فشار بین المللی برای روشن شدن سرنوشت وی قرار گرفتند. آنان برای همکاری نزدیک با ترکیه در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند. پادشاه عربستان سعودی نیز در گفتگو با رئیس‌جمهور آمریکا ضمن ابراز بی‌اطلاعی از وضعیت خاشقچی اظهار داشته که احتمالا “عوامل خودسر” عامل این قتل هستند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024