چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 14.10.2018, 20:03

بیانیه مشترک فرانسه، آلمان و بریتانیا در خصوص خاشقجی

جرمی هانت، ژان ایو لودریان و هایکو ماس وزرای امور خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان در بیانیه مشترکی در خصوص مفقود شدن جمال خاشقجی از عربستان خواستند در مورد این حادثه پاسخی کامل و مفصل ارائه دهد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه «حفاظت از آزادی مطبوعات و بیان جزو مهمترین اولویت های آلمان، فرانسه و بریتانیا است» آمده است: باید موضوع مفقود شدن و قطع ارتباط جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی با خانواده اش از ۲ اکتبر به این سو آشکار شود.

همچنین وزرای امور خارجه سه کشور مذبور با یادآوری «نگرانی های فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نیز آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در خصوص وضعیت خاشقجی» اظهار داشته‌اند: این مساله را با جدیت تمام پیگیر می شویم. به روشنی نیاز به انجام تحقیقات جهت آشکار شدن واقعه و مجازات مسببین احتمالی مفقود شدن خاشقجی است. تلاش های مشترک عربستان و ترکیه در این مورد را تشویق می کنیم و منتظریم تا حکومت عربستان جوابی کامل و مفصل ارائه دهد. این پیام را مستقیما به مقامات سعودی نیز انتقال داده ایم.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون نویس واشنگتن پست روز دوم ماه اکتبر سال جاری به منظور انجام امور رسمی ازدواج وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن تاریخ تا کنون هیچ خبری از سرنوشت او در دست نیست.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024