جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 09.10.2018, 23:12

رییس کمیسیون تفریحات مجلس!/طنز

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷
نماینده‌ای که تصویر بازی کردن او با موبایل در صحن مجلس منتشر شد: مگر جنایت کرده‌ام؟
منبع خبر: روزنامه دنیای اقتصاد
ایرنا نوشت: یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره انتشار تصویری از او که نشان می‌دهد، در زمان تصویب CFT در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، مشغول بازی با تلفن همراه خود بوده، می‌گوید نمی‌داند این عکس چه زمانی گرفته شده است و می‌پرسد «مگر جنایت کرده‌ام؟»
روز گذشته لایحه مبارزه تامین مالی تروریسم(CFT) در مجلس شورای اسلامی با حواشی زیادی بررسی و در نهایت تصویب شد. در میان تصاویر منتشر شده از حواشی آن، خبرگزاری «پانا» تصویری از سیامک مره صدق، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی منتشر کرد که نشان می‌داد او مشغول بازی با تلفن همراه خود است.

این نماینده در گفت‌وگویی در این باره توضیحاتی می‌دهد که مشروح آن در ادامه می‌آید:

روز گذشته تصویری از شما در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد زمان رای‌گیری لایحه مبارزه تامین مالی تروریسم(CFT) مشغول بازی با موبایل بودید؟ 
مره صدق: اصلاً بنده زمان تصویب این لایحه در مجلس نبودم و با سفیر دانمارک ملاقات داشتم.

یعنی شما در رای‌گیری شرکت نکردید؟ 
مره صدق: خیر. بنده در دیدار با سفیر دانمارک بودم.

چرا زمان رای‌گیری درباره این لایحه مهم در صحن نبودید؟ 
مره صدق: زمان این دیدار سه هفته قبل مشخص شده بود.

این عکس چه زمانی از شما گرفته شده است؟ 
مره صدق: من اصلاً توضیحی درباره این عکس نمی‌دهم؛ این عکس ممکن است هر زمانی گرفته شده باشد! مگر چه جنایتی در این عکس رخ داده است.

جنایتی رخ نداده، اما شما نماینده مردم هستید و مردم از شما انتظار دارند زمانی که لوایح و طرح‌ها در مجلس بررسی می‌شود، مشغول کار باشید، نه اینکه مشغول بازی باشید.

مره صدق: شما هر مطلبی در این باره می‌خواهید، بنویسید.

یعنی هیچ توضیحی در این باره نمی‌دهید؟ 
مره صدق: یعنی من باید به شما توضیح دهم؟!

محمد‌رضا ستوده در ستون طنز صفحه پایان نامه جهان صنعت نوشت:
این روزها مسوولان کمتر حرف می‌زنند و بیشتر عکس می‌گیرند‌ چون حرف زدن‌شان نه‌تنها سودی برایشان ندارد بلکه سراسر ضرر و خسران است. مثلا همین وزیر بهداشت. طی یک ماه چهار بار زبان به سخن گشود که هر چهار بار با شکست سنگینی مواجه شد و ذات و باطن خود را برای همه نمایش داد. ایضا محمد‌جواد ظریف. به خاطر همین کسانی مثل محمدباقر نوبخت تصمیم گرفتند به جای اینکه حرف بزنند بروند وسط گِل‌های مناطق سیل‌زده عکس بگیرند مثل دیروز! اما این وسط بعضی از عکس‌ها هم هست که خسارتش از حرف زدن بیشتر است‌ مثل عکسی که از سیامک مره‌صدق نماینده مجلس درآمده که در صحن علنی پشت میزش نشسته و با موبایلش مشغول بازی «خونه‌سازی» است. او در واکنش به انتشار این عکس گفته: ایراد این عکس چیست؟ مگر جرمی انجام داده‌ام؟
باید خدمت ایشان عرض کنم اصلا و ابدا. مره‌صدق عزیزم! شما بهترین کار را انجام داده‌اید. در جایی که نماینده‌ای شعر می‌خواند و بقیه مسخره‌اش می‌کنند‌ یا پشت میزشان می‌خوابند، بازی کردن نسبت به این کارها خیلی مفیدتر است. درست است که حداقل دقیقه‌ای 20 میلیون تومان برای اداره مجلس هزینه می‌شود ولی دلیل نمی‌شود این مساله مانع بازی کردن شما شود. بازی کن سیامک‌جان. همین که خونه‌سازی بازی می‌کنی و اختلاس نمی‌کنی جای شکرش باقی است!
اما از انجام نرمش‌های گردن غافل نشو. بازی کردن با گوشی به مدت طولانی باعث آسیب به مهره‌های گردن می‌شود. اگر سر و صدای مجلس اذیتت می‌کند هندزفری بگذار و آهنگ گوش کن. بی‌خیال دقیقه‌ای 20 میلیون تومان. فدای یک تار مویت. وقت برای قانون گذاری زیاد است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024