شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 09.10.2018, 10:42

«بازار طلای ایران در دست معامله گران سرپایی»

عبادلله محمدولی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا گفت: امروز بخش مهمی از بازار سکه و طلا امروز دست همان ۲-۳ هزار نفری است که به صورت سرپایی در سبزه میدان و یا بازار زرگرها معامله می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمد ولی با اشاره به اینکه در زورهای نوسان بازار فعالان صنفی کار نمی کنند اظهار داشت: «امروز علاوه بر افرادی که سکه و طلا را برای حفظ ارزش سرمایه خود خریداری کردند کاسبان این صنف به دلیل فروش همین سرمایه، دچار دلهره و اضطراب شده‌اند که به این وضعیت بازار ناامن می‌گویند».

به گفته وی «در زمان نوسان قیمت، هیچ‌کس نمی‌داند باید چکار کند و بدترین اتفاق برای کاسب است. او در ادامه افزود: الآن هیچ‌کس نمی‌تواند برای آینده برنامه‌ریزی کند. امروز بازار طلا و سکه در دست دلال‌ها و واسطه‌گران است. در کجای دنیا قیمت طلا ثانیه‌ای تغییر می کند که در ایران این‌گونه است».

محمدولی گفت: «اگر پیش بینی‌های سیاستگذار در مسیر درست و صحیح نباشد بازار ضربه خواهد دید از طرف دیگر اخبار روز باعث می‌شود که قیمت‌ها جابجا شود حال سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که چه اتفاقی در سه روز اخیر افتاده که قیمت‌های این‌گونه نوسان داشته است».




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024