پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sat, 06.10.2018, 14:01

آخرین وضعیت استانهای سیل‌زده / هشدار مدیریت بحران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به ارائه آخرین وضعیت بارشهای سیل آسا درسه استان شمالی پرداخت و از شهروندان خواست که به هیچ عنوان در تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری حریم رودخانه‌ها و مسیرهای درون شهری و برون شهری اسکان نداشته باشند.

اسماعیل نجار در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ورودسامانه بارشی به کشور که بخش‌های قابل توجهی از مساحت ایران را در بر گرفته اظهار کرد: این سامانه سبب آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیرها به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای وطغیان رودخانه‌های فصلی در سواحل شمالی و مناطق شمال شرق کشور شده است و از بعد از ظهر دیروز استانهای گیلان، مازندران، گلستان و غرب خراسان شمالی، شمال سمنان، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات شرقی تهران را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی با بیان این که پیش بینی می‌شود با ورود جبهه هوای سرد و افت دما فعالیت این سامانه در روز شنبه نیز ادامه داشته باشد خاطر نشان کرد:‌به همین دلیل پیش بینی می‌شود که در ارتفاعات کوهستانی اردبیل و مناطق مرتفع استان البرز شاهد بارش برف باشیم که در همین راستا بر اساس اختیاریه سازمان هواشناسی به مدیران کل بحران این استان‌ها و دستگاه‌های خدمت رسان آماده باش لازم داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به خسارات ناشی از سیل و آب گرفتگی در ۷ استان یاد شده اظهار کرد: بارش باران سبب سیل و آب گرفتگی و رانش زمین در برخی از استان‌ها شده و خساراتی را نیز به برخی از مزارع، باغات و اماکن مسکونی وارد کرده است.

نجار تخریب سقف برخی از اماکن مسکونی، قطعی برق، سقوط درختان و انسداد محورهای اصلی و روستایی را جزو این خسارات اعلام کرد.

معاون وزیر کشور افزود: به غیر از استانهای گیلان و مازندران  و گلستان که بارش باران سبب جاری شدن سیلاب در آنجا شده بود در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و خراسان شمالی، البرز و زنجان و همدان و قزوین نیز شاهد بارش باران بودیم اما این بارش‌ها خسارتی بر جای نگذاشت.

وی آمار جان باختگان سیلاب را سه نفر اعلام کرد و گفت: دو نفر بر اثر اصابت صاعقه و یک نفر نیز در اثر قرار گرفتن در جریان سیلاب جان خود را از دست داد.

نجار  با بیان این که شورای هماهنگی مدیریت بحران در استانهای مازندران، گیلان و گلستان تشکیل جلسه داده و تیم‌های ارزیابی به منظور بررسی خسارت به محل اعزام شدند گفت: تاکنون برابر آخرین آمارها در سه استان شمالی، ۱۶۰ واحد مسکونی که دچار آب گرفتگی شدند تخلیه شد.

وی از وصل جریان برق، در ۱۵ فصل اصلی انتقال برق در استان مازندران خبر داد و گفت: در حال حاضر در شریان‌های حیاتی اصلی و روستایی جریان برق وصل است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره‌ی بیشترین بارش‌ها نیز گفت:  رامسر با ۲۳۷ میلی متر در استان مازندان و رودسر با ۲۲۲ میلی متر رکودار میزان بارش بودند.

وی از تعطیلی مدارس شهرستانهای رامسر، تنکابن، چالوس و نوشهر و عباس آباد نیز به دلیل آب گرفتگی معابر در روز جاری خبر داد و گفت: برای فردا تاکنون تصمیم گیری نشده است.

وی در پایان تاکید کرد که تمامی دستگاه‌های مربوطه در آماده باشد هستند و پیش از این نیز سازمان مدیریت بحران کشور تمامی دستگاه‌های خدماتی و امدادی را برای مقابله با حوادث فصل سرما به حالت آماده باش درآوردند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024