پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 03.10.2018, 17:15

نسرین ستوده به اعتصاب غذا خود پایان داد

نسرین ستوده وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر که از تاریخ سوم شهریور ماه در اعتراض به فشارها بر روی اعضای خانواده و دوستانش در زندان اوین دست به اعتصاب غذا (تر) زد طی پیام کوتاهی اعلام کرده به اعتصاب غذا خود از تاریخ چهارشنبه ۱۱ مهرماه پایان می‌دهد. نسرین ستوده به دلیل «نگرانی از وضعیت فرهاد میثمی» به اعتصاب غذای تر خود پس از یک ماه پایان داد.

محمد مقیمی وکیل نسرین ستوده روز دهم مهرماه با انتشار این خبر در صفحه اینستاگرامش نوشته است «در صورتی که به خواسته قانونی و به حق» نسرین ستوده موکلش رسیدگی نشود، «او حق ادامه اعتصاب غذا را برای خودش محفوظ می‌دارد.»

فرهاد میثمی فعال مدنی که در تاریخ ۹ مرداد ماه بازداشت و به سه اتهام مختلف بازداشت شد از تاریخ ۱۰ مرداد ماه در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذا تر زد اما او اعتصاب خود را از تاریخ ۱۷ شهریور ماه به اعتصاب غذا خشک تبدیل کرد و در پیامی که از زندان اوین فرستاد، اعلام کرد اعتصاب غذایش را تا «آزادی بی‌قید و شرط رضا خندان عزیز و رفع احضار، بازجویی و بازپرسی از خواهر گرامی‌شان و نیز خانم ژیلا مکوندی و آقای داوود فرهادپور» ادامه خواهد داد.

طبق گفته‌های هم‌بندی‌های فرهاد میثمی از جمله رضا خندان، وضعیت جسمی او به شدت وخیم است و حتی پس از انتقال به بهداری نیز او راضی به شکستن اعتصاب غذا نشده است.

یک منبع مطلع به نسرین ستوده در گفت‌وگویی با کمپین حقوق بشر در ایران هم گفته بود در هفته اخیر خانم ستوده با افت شدید فشار و ضعف جسمانی مواجه بوده است. او همچنین از تاریخ ۲۵ شهریور ماه تاکنون خانواده‌اش را ملاقات نکرده است. منبعی به کمپین گفت دادستان تهران طی نامه‌ای او را به دلیل بدحجابی از هشتم مهرماه ممنوع الملاقات کرده است.

نسرین ستوده روز ۲۳ خرداد ماه در منزلش از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و روانه زندان اوین شد. او در حال حاضر در حال سپری کردن حکم پنج سال غیابی به اتهاماتی مانند جاسوسی است و همچنین دو پرونده باز دیگر به اتهامات امنیتی دارد. خانم ستوده در اعتراض به فشارهای وزارت اطلاعات بر روی خانواده‌اش و دوستانش با هجوم به خانه‌ها و تفتیش و بازداشت آنها از روز سوم شهریور ماه دست به اعتصاب غذا تر زده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024