جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 02.10.2018, 8:22

نگرانی عفو‌ بین‌‌الملل از اعدام قریب‌ الوقوع زینب سکانوند

سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷
دویچه وله فارسی
سازمان عفو بین‌الملل نسبت به اعدام زینب سکانوند، زندانی ۲۴ ساله کرد در روز دهم مهرماه ابراز نگرانی کرده است. به گفته عفو بین‌‌الملل مقامات زندان از خانواده سکانوند خواسته‌ بودند برای آخرین ملاقات به زندان مراجعه کنند.
عفو بین‌الملل خواستار لغو فوری حکم اعدام زینب سکانوند شده است
فیلیپ لوتر، مدیر بخش پژوهش‌ها و امور حقوقی عفو بین‌الملل برای منطقه خاورمیانه و آفریقا از مقام‌های ایران خواسته تا فورا اجرای حکم اعدام زینب سکانوند را که اینک ۲۴ سال دارد، متوقف کنند.
به گفته او زینب سکانوند زمانی که ۱۷ سال داشته، به اتهام قتل همسرش که در سن ۱۵ سالگی با او ازدواج کرده بود، بازداشت و به اعدام محکوم شد.
سازمان عفو بین‌الملل عنوان کرده زینب سکانوند احتمالا روز سه‌شنبه دهم مهرماه (دوم اکتبر) اعدام می‌شود.
در این بیانیه به نقل از فیلیپ لوتر گفته شده: «زینب سکانوند نه تنها به هنگام ارتکاب جرم، نوجوانی بیش نبوده بلکه تحت یک فرایند حقوقی ناعادلانه نیز محاکمه شده است.»
به گفته لوتر، زینب سکانوند تا زمان آخرین جلسه دادگاهش در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) دسترسی به وکیل مدافع نداشته و در جریان “اعترافاتی” هم که از او گرفته شده و بر مبنای آنها برای این زندانی پرونده تشکیل شده، او از داشتن وکیل مدافع محروم بوده است.
در بیانیه عفو بین‌الملل آمده زینب سکانوند پس از دستگیری گفته مأموران پلیس مرد با ضرب و شتم، او را تحت شکنجه قرار داده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024