پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 02.10.2018, 8:19

رییس قوه قضاییه: با «مخالف حجاب» کاری نداریم

اشد مجازات در انتظار برهم‌زنندگان امنیت حمل‌و‌نقل جاده‌ای است


سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷
رییس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت حل سریع مشکلات کامیون‌داران، از تدبیر دولت برای حل این مشکلات خبر داد و در عین حال تاکید کرد که با برهم‌زنندگان امنیت حمل‌ونقل جاده‌ای و تخریب کنندگان خودروهای کامیون‌داران به اشد وجه برخورد خواهد شد.به گزارش ایلنا آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی با اشاره به سفر رییس‌جمهور به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تصریح کرد: رییس‌جمهور محترم در مجمع عمومی سازمان ملل و دیدارهایی که در حاشیه مجمع عمومی داشتند و همچنین در مصاحبه‌های متعدد خود نسبت به اظهارات رییس‌جمهور آمریکا و سایر کسانی که علیه جمهوری اسلامی سخن نادرست بر زبان آوردند مواضع بسیار خوبی اتخاذ و تبیین کردند که از این بابت قدردانی می‌کنیم. آیت‌الله آملی‌لاریجانی ادامه داد: مدت مدیدی است که آمریکایی‌ها با کمک اذناب منطقه‌ای خود جنگ اقتصادی، روانی و تبلیغاتی گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند و متاسفانه با القائات گروهک تروریستی منافقین و ضد‌انقلاب فراری، خیال فروپاشی جمهوری اسلامی را در ذهن می‌پرورانند.آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه اقدام به موقع و سریع برای حل مشکلات از موج‌سواری دشمن جلوگیری می‌کند، به وجه دیگری از اتفاقات اخیر در جریان اعتراضات کامیون‌داران اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم که جنس مطالبات کامیون‌داران از جنس برهم زدن امنیت حمل‌و‌نقل جاده‌ای و تخریب خودروها نیست. چنین اقداماتی نشان می‌دهد که جریانات دیگری می‌خواهند بر موج مطالبات مردم سوار شوند.
دولت در حل مشکلات کامیون‌داران تسریع کند
آیت‌الله آملی‌لاریجانی تاکید کرد: دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و امنیتی نیز باید با شدت با کسانی که امنیت حمل‌و‌نقل جاده‌ای را مختل می‌کنند و به خودروهای کامیون‌داران آسیب می‌زنند برخورد کنند. امنیت جاده‌ای برای همه کشورها امر بسیار مهمی است و به هیچ وجه تحمل نمی‌شود که کسی به سمت خودرویی شلیک کند یا به تخریب آن بپردازد. بر این اساس دادستان‌ها و دادگستری‌های سراسر کشور به میدان آمده‌اند و افرادی که با سوء‌استفاده از مطالبات کامیون‌داران اقدام به برهم زدن امنیت جاده‌ها و تخریب خودروهای اشخاص می‌کنند به اشد مجازات خواهند رسید.
به گردانندگان سایت‌های قیمت‌ساز ارز اولتیماتوم داده می‌شود
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تاکید بر اینکه بازار سوم ارز مجموعا دو درصد کل نیازهای ارزی مردم را هم تشکیل نمی‌دهد، افزود: متاسفانه همین قیمت‌سازی‌های غلط بر بازار تاثیر می‌گذارند. ما منکر لزوم اقدام دولت در این زمینه و فشار دشمن خارجی نیستیم اما نباید از چنین عوامل درونی سودجو نیز غفلت کنیم. از دادستان محترم تهران نیز خواسته‌ام این سایت‌ها را به دقت رصد کنند. از سوی دیگر رییس کل محترم بانک مرکزی فهرست چند سایت خاص را که اقدام به قیمت‌سازی می‌کنند ارسال کرده است. بر این اساس گردانندگان این سایت‌ها باید از سوی دادستانی احضار شوند و به آنان اولتیماتوم شدید داده شود. بعید نیست برخی از آنان مصداق مفسد اقتصادی باشند.
با «مخالف حجاب» کاری نداریم
آیت‌الله آملی‌لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی هجمه‌ها علیه دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: از آنجا که قوه قضاییه در خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادی و سایر جرائم قرار دارد چنین حملاتی دائما صورت می‌گیرد. عده‌ای نیز در داخل همنوا با بیگانگان آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. فردی علیه نظام و همه ارزش‌هایی که در نصوص قانونی آمده است تبلیغ می‌کند. به عنوان مثال، ما هرگز نمی‌گوییم که اگر کسی صرفا مخالف حجاب بود با او برخورد می‌کنیم اما وقتی کسی این مخالفت را تبلیغ و ترویج می‌کند طبیعتا نظام دینی که بر ارزش‌های الهی استوار است و در قانون خود نیز این ارزش‌ها را به رسمیت شناخته با این قبیل اقدامات برخورد می‌کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024