جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 25.09.2018, 21:27

دادگاه انقلاب روز چهارشنبه ۴مهرماه زیباکلام را محاکمه می‌کند

ابلاغیه دادگاه انقلاب برای محاکمه روز چهارشنبه ۴مهرماه

سلام دوستان
من در جریان ناآرامی‌های دی‌ماه سال گذشته با دویچه‌وله مصاحبه کردم و اظهار داشتم که تظاهرات خودجوش بوده و ارتباطی با خارج از کشور پیدا نمی‌کند اما مسئولین به زودی اظهار خواهند داشت که دشمنان نظام پشت این ناآرامی‌ها هستند. اتفاقا همین‌طور هم شد و در نتیجه دادستان انقلاب به اتهام «تبلیغ علیه نظام»؛ «نشر اکاذیب» و «تشویش اذهان عمومی» علیه من شکایت نمود و در اسفندماه در دادگاه انقلاب به ریاست جناب قاضی صلواتی محکوم به ۱۸ماه زندان و دو سال محرومیت اجتماعی شدم. به رأی صادره اعتراض نمودم و چهارشنبه دادگاه تجدید نظر برگزار می‌شود.

البته پرونده دیگری هم بواسطه مصاحبه با دویچه‌وله در مورد دراویش گنابادی علیه من تشکیل شد. در مصاحبه گفته‌بودم دراویش نه جاسوس هستند، نه اغتشاشگر و نه مخل نظم و امنیت عمومی. اساسا دراویش سیاسی نیستند. مشکلشان آن است که قرائت حکومتی از شریعت را قبول ندارند. دادستان آن مصاحبه را هم مصداق نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام و... دانسته و علیه من پرونده دیگری تشکیل شد. دادگاه دومی روز دوم مهرماه بود اما هفته گذشته اطلاع دادند که دادگاه غیاباً بدون حضور من تشکیل شده و به پرداخت دو میلیون تومان جریمه محکوم شده‌ام.

پرونده سومی هم هست در مورد کمک‌های جمع‌آوری شده در جریان زلزله کرمانشاه. در مورد این کمک‌ها حدود دو ماه پیش  بازپرسی شده‌ام اما هنوز به من اطلاع جدیدی نداده‌اند که چه کاری می‌خواهند بکنند. من البته در جریان بازپرسی کتبا نوشتم که یک گوسفند بزرگ نذر کرده‌ام اگر قوه قضاییه حساب من را ببندد. باورشان نمی‌شد وقتی پای ورقه بازپرسی را امضا کردم.

همانطور که می‌بنید مملکت حساب‌وکتاب دارد و الکی نیست.

ایام به کام باد
صادق زیباکلام
سوم مهر۱۳۹۷




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024