پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 19.09.2018, 8:28

۳ مدال طلای ایران در ۵ وزن نخست کشتی فرنگی جوانان جهان

چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
پویا ناصرپور، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده به مدال طلای رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان در اسلواکی دست یافتند.
به گزارش ایسنا، در پایان مسابقات پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان در شهر ترناوا کشور اسلواکی ، پویا ناصر پور در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۸۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند.

نتایج کشتی گیران ایران در این مسابقات به شرح زیر است:
در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصرپور در دور اول با نتیجه ۸  بر صفر از سد راماز سیلاگاوا از گرجستان گذشت. وی در دور بعد مقابل امین  سفرشایف دارنده مدال برنز جوانان جهان از روسیه با نتیجه ۷ بر صفر پیروز شد. ناصر پور در دور سوم با نتیجه ۵ بر ۴ از سد فلورین تیتا دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال اروپا از رومانی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر یک نورتاجین کریمبردی اولوا از قرقیزستان را با نتیجه ۷ بر یک از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار تیگران میناسیان قهرمان جوانان اروپا از ارمنستان را با نتیجه ۹ بر ۴ از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.
در وزن ۶۳ کیلوگرم بهرام معروف خانی در دور اول مقابل حسن محمد دارنده مدال برنز جوانان جهان از مصر با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. معروف خانی در این گروه در مصاف با لری ابولادزه از گرجستان با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت و پانزدهم شد.
در وزن ۷۷ کیلوگرم شاهین عفیفی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر یک مغلوب آکژول محموداف قهرمان بزرگسالان آسیا و دارنده مدال نقره بازی های آسیایی ۲۰۱۸  از قرقیزستان شد. و با توجه به شکست کشتی گیر قرقیزستانی مقابل حریف روس، عفیفی از دور رقابت ها کنار رفت و بیست و یکم شد.
در وزن ۸۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول تموری تچکاسلیدز قهرمان جوانان اروپا از گرجستان را با نتیجه ۱۰ بر ۳ از پیش رو برداشت وی در دور دوم مقابل ایگور یاراشویچ از بلاروس با نتیجه ۸ بر ۲ به پیروزی رسید. ساروی در دور سوم الکس زوکه دارنده مدال نقره جوانان اروپا از مجارستان را با نتیجه ۶ بر یک مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر یک ایلیا ارمولنکو از کشور روسیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. ساروی در دیدار فینال مقابل رومان بتسچارت از کشور سوئیس را با نتیجه ۵ بر صفر پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول مقابل فاتح بوزکورت از ترکیه با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی رسید. وی در دور دوم سرخان ممدوف از آذربایجان را با نتیجه ۱۰ بر یک شکست داد. میرزازاده در دور سوم با نتیجه ۲ بر یک فرانز ریچتر دارنده مدال نقره جوانان اروپا از آلمان را مغلوب کرد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در یک کشتی زیبا و با نتیجه ۹ بر صفر بر بکا ماکاریدزه از گرجستان غلبه کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار داوید اواساپیان از کشور ارمنستان را با نتیجه ۵ بر صفر از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

رده بندی انفرادی پنج وزن نخست به شرح زیر است:
۵۵ کیلوگرم: ۱- پویا ناصرپور (ایران) ۲- تیگران میناسیان (ارمنستان) ۳- ویجی (هند) و امین سفرشایف (روسیه)
۶۳ کیلوگرم: ۱- اربول باکایروف (قرقیزستان) ۲- حسن احمد محمد (مصر) ۳- کریستین وانسزا (مجارستان) و عظمت کایروف (روسیه) ... ۱۵- بهرام معروف خانی (ایران)
۷۷ کیلوگرم: ۱- اسلام اوپیف (روسیه) ۲- ساجان (هند) ۳- پر کوری (نروژ) و آکژول محموداف (قرقیزستان) ... ۲۱- شایان عفیفی (ایران)
۸۷ کیلوگرم: ۱- محمدهادی ساروی (ایران) ۲- رامون بتسچارت (سوئیس) ۳- نظرشاه فتح الله یف (آذربایجان) و ایلیا ارمولنکو (روسیه)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- امین میرزازاده (ایران) ۲- داوید اواساپیان (ارمنستان) ۳- فرانز ریچتر (آلمان) و کولتون شولتز (آمریکا)
در پایان مسابقات پنج وزن نخست تیم ایران با ۷۵ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم های روسیه و قرقیزستان به ترتیب با ۷۲ و ۵۰ امتیاز دوم و سوم هستند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024