پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 14.09.2018, 8:55

توافق همکاری نظامی گرجستان و اسرائیل

همزمان با سفر «اویگدور لیبرمان» وزیر جنگ اسرائیل به تفلیس و دیدار با « لوان ایزوریا» وزیر دفاع گرجستان توافقنامه تعمیق همکاری نظامی بین دو طرف امضا شد .

بر اساس گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک گرجستان» به نقل از وزارت دفاع گرجستان، لیبرمان پنجشنبه در قالب یک سفر منطقه‌ای و پس از دیدار از جمهوری آذربایجان کاری وارد گرجستان شد.

وزیر دفاع گرجستان با اشاره به اینکه در قالب این توافقنامه همکاری میان نهادهای نظامی دو طرف گسترش خواهد یافت گفت: بخش اصلی همکاری، شامل سازماندهی نیروهای نظامی ذخیره است.

ایزوریا تصریح کرد: در سال جاری در جریان سفر به تل آویو گسترش همکاری در راستای سازماندهی نیروی ذخیره در گرجستان را درخواست کردم که مورد استقبال طرف مقابل قرار گرفت.

وی افزود: یک هیات نظامی اسرائیلی در ماه ژوئن امسال به گرجستان سفر و تجربیات خود را در این زمینه با نیروهای نظامی کشور ما به اشتراک گذاشتند.

وزیر دفاع گرجستان، ایجاد نیروی ذخیره را برای کشورش مهم عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی کردیم ۱۵ اکتبر (برابر ۲۳ مهر ماه) در این زمینه یک طرح آزمایشی را به اجرا بگذاریم.

وی حوزه امنیت سایبری را یکی از حوزه های مورد اولویت همکاری نهادهای نظامی دو طرف خواند و با اشاره به تجربیات اسرائیل در این زمینه همکاری در این حوزه را برای کشورش مهم دانست .

گسترش روابط میان نهادهای نظامی گرجستان و اسرائیل در ماه می سال ۲۰۱۸ در پی امضای یادداشت تفاهم همکاری درحوزه نظامی در جریان سفر لوان ایزوریا به تل آویو، آغاز شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024