پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 13.09.2018, 9:45

واکنش آمریکا به برگزاری انتخابات در شرق اوکراین

آناتولی: هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایالات متحده؛ برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات در جمهوری خود خوانده خلق لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین را محکوم می کند. تا زمانی که این منطقه تحت کنترل فدراسیون روسیه قرار دارد، نمی توان تصور انتخااباتی حقیقی را کرد. این موضوع عدم پایبندی روسیه به توافقنامه مینسک محسوب می شود».

ناوئرت با اشاره به اینکه روسیه هیچ احترامی به قوانین بین المللی در روند برگزاری انتخابات در شرق اکراین قائل نمی شود، اعلام کرد: این جمهوری هایی که با حمایت روسیه ایجاد شده اند هیچ جایی در قانون اساسی اکراین ندارد.

گرت مارکوس، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز هفته پیش گفته بود که برگزاری رفراندوم جز بندهای معاهده امضا شده میان روسیه و دولت اکراین برای حل مسئله منطقه دونباس در شرق اوکراین نیست. وی هرگونه تلاشی برای برگزاری رفراندوم در این منطقه را غیرقانونی خوانده بود.

گفتنی است آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روسای جمهور روسیه و ایالات متحده در نشست سران دو کشور در هلسینکی درباره برگزاری رفراندوم در شرق اوکراین گفتگو کرده اند.

منطقه دونابس اوکراین تحت کنترل جدایی طلبان طرفدار روسیه است که در این مناطق جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک تشکیل داده اند. درگیری میان آنان و دولت اوکراین از سال ۲۰۱۴ به این سو ادامه دارد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024