چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 12.09.2018, 17:25

اوپک: تولید نفت خام ایران ماه گذشته کاهش یافت

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، طی گزارشی اعلام کرد که تولید این سازمان در ماه آگوست سال جاری نسبت به ماه گذشته، ۲۷۸ هزار بشکه افزایش داشته و به ۳۲ میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه رسیده اما ایران بیشترین کاهش تولید نفت خام را در میان کشورهای عضو اوپک داشته است.

بر اساس این گزارش، تولید روزانه نفت خام ایران ۱۵۰ هزار بشکه کاهش یافته و به ۳ میلیون و ۵۸۴ هزار بشکه رسیده است.

عرضه جهانی نفت نیز در ماه گذشته میلادی در مقایسه با ماه قبل از آن ۴۹۰ هزار بشکه افزایش داشته و به ۹۸ میلیون ۸۸۰ هزار بشکه در روز و تولید نفت کشورهای غیراوپک نیز در این دوره ۲۱۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته و به ۶۶ میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه رسید.

سهم اوپک در تولید نفت جهان در ماه جولای ۳۲.۸ درصد بوده است. این سهم در ماه قبل ۳۲.۸ درصد افزایش یافت.

کشورهای لیبی، عراق و نیجریه بیشترین افزایش تولید نفت خام را در میان کشورهای عضو اوپک در ماه اوت داشتند. تولید روزانه لیبی ۲۵۶ هزار بشكه افزایش یافته و به ۹۲۶ هزار بشکه رسیده است.

تولید روزانه نفت خام عراق نیز با ۹۰ هزار بشكه افزایش به ۴ میلیون و ۶۴۹ هزار بشکه و نیجریه نیز با ۷۴ هزار بشكه افزایش به یک میلیون و ۷۲۵ هزار بشکه رسیده است.

تولید روزانه نفت خام ونزوئلا نیز پس از ایران ۳۶ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به یک میلیون ۲۳۵ هزار بشکه رسید. در الجزایر نیز تولید روزانه ۱۴ هزار بشکه کاهش یافته و به یک میلیون ۴۵ هزار بشکه افت کرده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024