جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Mon, 10.09.2018, 20:48

احتمال توافق انگلیس و اروپا بر سر بریگزیت تا ۲ ماه آینده

دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور خروج انگلیس از این اتحادیه (بریگزیت) از احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات طرفین در عرض شش تا هشت هفته آینده خبر داد.
به گزارش ایسنا، به گفته میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور خروج انگلیس از این اتحادیه، موسوم به بریگزیت، احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات طرفین در عرض شش تا هشت هفته آینده وجود دارد.
بارنیه تأکید کرد، اگر انگلیس و اتحادیه اروپا واقع‌بین باشند، تا اوایل ماه میلادی نوامبر در مورد شرایط خروج از این اتحادیه به توافق می‌رسند.
اظهارات این مقام اروپایی در شرایطی عنوان می‌شود که مطابق برخی گزارش های تایید نشده، رهبران کشورهای اتحادیه اروپا احتمالا در میانه نوامبر، برای امضای توافقنامه نهایی خود با انگلیس در مورد شرایط خروج گردهم می‌آیند.
بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، اگرچه ممکن است لحن میشل بارنیه مثبت‌تر شده باشد، اما موضع اصولی او در مورد شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تغییر نکرده است.
به نظر می‌رسد در حالی که اتحادیه اروپا همچنان بر سر شرایط مورد نظر خود برای خروج لندن از اتحادیه پافشاری می‌کند اما با درنظر گرفتن مشکلات داخلی ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس قصد دارد تا آنجا که ممکن است، به او کمک کند.
مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور خروج انگلیس از این اتحادیه پیش‌تر اعلام کرده بود، قاطعانه با طرح پیشنهادی نخست‌وزیر این کشور درباره توافق‌های آینده مخالف است.
ترزا می نیز پیش از آن گفته بود که بر سر طرح دولت انگلیس برای نحوه خروج از اتحادیه اروپا و توافق‌های بعد از آن کوتاه نمی‌آید.
هم‌‌حزبی‌های ترزا می به او هشدار داده‌اند که اگر مذاکرات با اتحادیه اروپا در نهایت به حفظ ارتباط گسترده انگلیس با این اتحادیه منتهی شود، شورشی بزرگ در حزب محافظه‌کار در انتظارش خواهد بود.
استیو بیکر، وزیر سابق بریگزیت گفته که در صورت تأمین نشدن شرایط مورد نظر حامیان بریگزیت، حدود ۸۰ عضو حزب محافطه‌کار در مجلس ممکن است علیه توافقنامه دولت می با اتحادیه اروپا رأی بدهند.
طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تابستان دو سال پیش در همه‌پرسی رأی آورد و در حال حاضر مقام‌های انگلیس با مقام‌های اتحادیه اروپا در مذاکره‌اند تا نحوه اجرای این خروج و توافق‌های بعد از آن را تعیین کنند.
قرار است انگلیس از روز ۲۹ مارس، یعنی کمتر از هفت ماه دیگر از اتحادیه اروپا خارج شود ولی هنوز مشخص نشده که پس از آن، رابطه انگلیس با اتحادیه اروپا در چه حد خواهد بود.
بارنیه گفته است: انگلیس می‌تواند مانند نروژ که عضو اتحادیه اروپا نیست، در بازار واحد اروپایی بماند ولی باید همه قوانین مرتبط و کمک‌ها به اتحاد اروپا را هم بپذیرد. انتخاب با انگلیس است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024