پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Mon, 20.08.2018, 10:36

سوال جمعی از اعضای فراکسیون امید از وزیر کشور درباره‌ تجمع قم

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از طرح سوال جمعی از اعضای این فراکسیون از وزیر کشور درباره‌ تجمع قم خبر داد.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مجموعه فعل و انفعالات و اتفاقاتی در کشور در حال وقوع است که قدری ابهام برانگیز است اگر این پازل‌ها را کنار هم بچینیم به این تحلیل می‌رسیم که جریانی فراتر از طرح سوال، استیضاح، تجمع و شعار ساختارشکنانه به دنبال سازمان دادن اقداماتی است که خواسته یا ناخواسته در موقعیت فعلی آب ریختن به آسیاب دشمن است.

وی با بیان این که این اقدامات موجب افزایش اعتماد مردم به حاکمیت نمی‌شود، تصریح کرد: شاید در مواردی خواسته یا ناخواسته در میدانی حرکت می‌شود که طراحی بدخواهان نظام است ما شاهد این بودیم که در دولت اوباما ۲۰ نفر در خزانه داری این کشور مسئول تحریم‌های اقتصادی ایران بودند و این تعداد الان به ۳۰۰ نفر رسیده است اما ما چه کرده‌ایم و چه اقدام بازدارنده‌ای صورت گرفته است؟

تابش با بیان این که هدف از طرح سوال از وزیر کشور درباره‌ی تجمع اخیر قم ریشه یابی این وقایع است، گفت: چطور می‌شود در تجمع روحانیون در مشهد و قم شاهد سردادن شعارهای ساختارشکنانه هستیم آن هم روحانیونی که در پی افکندن انقلاب موثر بوده و مدافع نظام هستند و به مخاطراتی که از جانب بی اعتمادی مردم به حاکمیت ایجاد می‌شود آشنا هستند ما هم خیلی از مشکلات را می‌دانیم اما منشاء داخلی و خارجی آن را بررسی می‌کنیم.

نایب رئیس فراکسیون امید با بیان این که جناح‌ها و گروههای سیاسی در مقابل فشارها به کشور در کنار هم قرار گرفتند، تصریح کرد: فراکسیون امید مورد اتهام قرار گرفته که داد مردم را نمی‌زند ما نماینده مردم و به دنبال تحقق مطالبات آنها هستیم. ولی قطعا حفظ موجودیت کشور را بالاترین هدف خود می‌دانیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: این که در تجمعی شعار ساختار شکنانه می‌دهند و تابلویی بالا می‌برند که سوال برانگیز است، که البته ممکن است نفوذی‌ها باشند جای سوال دارد. چطور در تظاهراتی که خود طلاب برگزار می‌کنند چنین شعارهایی سر داده می‌شود و موجی ایجاد می‌شود که در جهت مطامع بدخواهان ملت است.

نایب رئیس فراکسیون امید یاد آور شد: ما از وزیر کشور می‌خواهیم این موضوع را ریشه یابی کند. رهبری اخیرا از دولت حمایت کردند و در سخنرانی‌های خود حرکات ساختار شکنانه را محکوم کردند و گفتند حتی اگر این اقدامات از سوی حزب‌اللهی ها انجام شود مورد حمایت من نیست. ایشان جهت جلوگیری از سوء استفاده و اختلاف افکنی بین مردم و تضعیف حاکمیت ملی این هشدار را دادند.

تابش در پایان  با بیان این که سوال از وزیر کشور درباره‌ی تجمعات اخیر قم تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است، اظهار کرد: از وزیر کشور می‌خواهیم در این باره گزارش دهد به ویژه این که برخوردی هم با این افراد انجام نشده در حالی که برای دانشجویان، فعالان محیط زیست، کارگران یا وکلا احکامی صادر شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024