پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 14.08.2018, 12:27

سیر صعودی طلاق در کشور

سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
ایلنا
معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به کاهش آمار بیکاری در کشور گفت: در سال‌جاری ۹/۲۵ درصد کاهش بیکاری داشته‌ایم.
محمدمهدی تندگویان در نشست خبری هفته ازدواج عنوان کرد: هفته ازدواج جزو برنامه‌های معاونت ماست. امسال دستورالعملی را علاوه بر حوزه ازدواج در همه حوزه‌های دیگر به استان‌ها ابلاغ کردیم که بر مبنای آن از این پس همایش‌ها، کنگره‌ها و برنامه‌هایی که هیچ دستاوردی ندارند تعطیل شوند یعنی اگر برنامه‌هایی در حوزه ازدواج برگزار می‌شود باید طبق دستورالعمل به دستاوردهای آن دقت شود. هیچ اعتبار بودجه‌ای در این معاونت برای این نوع برنامه‌ها در نظر گرفته نشده است.
تندگویان در ادامه با اشاره به اتفاقاتی که در خصوص ازدواج در سال‌جاری رخ داده است بیان کرد:‌ وام ازدواج قرار بود افزایش پیدا کند که به ۱۵ میلیون تومان رسیده است. حدود ۳۶۰ هزار نفر این وام را دریافت کردند و پنج هزار میلیارد تومان از ابتدای سال تا الان دولت برای این امر پرداخت کرده است. همین اتفاق باعث افزایش انگیزه جوانان در امر ازدواج شده است و آمار ثبت ازدواج از اول سال، افزایش آمار ازدواج را نشان می‌دهد.او تاکید کرد: شاید ۳۰ میلیون تومان وام برای زوجین مبلغ کافی نباشد اما به نسبت خوب است.
معاون امور جوانان در ادامه بیان کرد: در سال ۹۶ در حوزه مهارت‌های زندگی حدود ۳۹۵۳ کارگاه ایجاد کردیم که ۱۷۴ هزار و ۷۶۵ نفر در این کارگاه‌ها مورد آموزش مهارت‌های زندگی قرار گرفتند. از تعداد مراجعان به مراکز مهارت‌های زندگی ۳۹/۶۲ درصد خانم و ۶۱/۳۷ درصد آقایان بوده‌اند.
او با اعلام آمار دیگر در این زمینه اشاره کرد: تعداد مراجعان مجرد به مراکز مشاوره و مهارت زندگی ۷/۵۱ درصد و آمار مراجعان متاهل ۹۳/۴۹ درصد بوده است و این برای ما خیلی خوب است زیرا فرهنگ مشاوره قبل از ازدواج در جامعه به تدریج در حال به وجود آمدن است. طبق این آمار ۳۷ درصد مدرک دیپلم و زیردیپلم، ۴۱ درصد مدرک کارشناسی، ۱۵ درصد کارشناسی ارشد، ۳ درصد مدرک دکترا داشتند. همچنین ۶۰ درصد از مراجعان به دلیل مشکلات خانوادگی به مراکز مشاوره مراجعه کردند و ۴۰ درصد دیگر به خاطر مشکلات متنوع اقدام به مراجعه کرده بودند.تندگویان در خصوص تعداد مراکز تخصصی مشاوره در تهران گفت: در استان تهران ۴۰ مرکز تخصصی داریم که آمار کلی مراجعه‌کنندگان به آنها ۱۲ نفر بوده است. همچنین در مراکز استان‌ها ۲۳ مرکز داریم.
تندگویان با اشاره به آمار طلاق در سال‌جاری بیان کرد: در سال ۹۶ در کل کشور ۲/۲۹ درصد شاهد افزایش آمار طلاق بوده‌ایم یعنی به ازای هر صد ازدواج ۲۹ طلاق در کشور صورت گرفته که آمار خوبی نیست. نمودار ما نشان می‌دهد از سال ۷۵ تا ۹۶ در حوزه طلاق یک نمودار صعودی را طی کردیم.
تندگویان در ادامه بیان کرد: تعداد ازدواج‌هایی که در کشور صورت گرفته ۱۰ درصد کاهش داشته است.
او با اشاره به کاهش آمار بیکاری در کشور بیان کرد:‌ در سال‌جاری ۹/۲۵ درصد کاهش بیکاری داشته‌ایم. روند بیکاری تاثیر مستقیم در ازدواج دارد به همین میزان که نرخ بیکاری افزایش داشته در بحث ازدواج و طلاق هم تاثیرگذار بوده است.
لازم به ذکر است در این هفته تمام مراکز مشاوره به طور رایگان خدمت می‌کنند. همچنین یک کمپین رسانه‌ای با عناوینی مثل مهریه، همسرگزینی و... در هفته ازدواج تشکیل داده‌ایم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024