پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 06.08.2018, 22:40

بیانیه مشترک موگرینی و تروئیکای اروپا درباره بازگشت تحریم‌ها

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک با وزرای خارجه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه از تصمیم آمریکا برای احیای تحریم‌ها علیه ایران ابراز تأسف کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«ما مراتب تأسف عمیق خود را از بازگشت تحریم‌های آمریکا پس از خروج این کشور از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ابراز می‌داریم.

برجام کارآمد است و چنانکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۱۱ گزارش متوالی تأیید کرده در هدفش برای ضمانت کاملاً صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران موفق عمل کرده است. این توافق، یکی از مولفه‌های اساسی معماری منع اشاعه در دنیا است و برای امنیت اروپا، منطقه و کل جهان اهمیت دارد. ما انتظار داریم ایران کاملاً تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام را اجرا کند.

رفع تحریم‌های مرتبط هسته‌ای یکی از بخش‌های ضروری این توافق است-هدف آن اثرگذاری مثبت بر روابط تجاری و اقتصادی با ایران و مهم‌تر از آن بر زندگی مردم ایران است. ما مصمم هستیم طبق قوانین اتحادیه اروپا و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از منافع فعالان اقتصادی که در حال تعامل قانونی با ایران هستند، محافظت کنیم. به همین دلیل، قانون بازدارنده [ تحریمی] اتحادیه اروپا از ۷ آگوست برای محافظت از شرکت‌های اروپایی در حال تعامل قانونی با ایران در برابر آثار تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا اجرایی خواهد شد.

طرف‌های باقی‌مانده در برجام متعهد شده‌اند علاوه بر موارد دیگر، در زمینه حفظ و نگهداری کانال‌های موثر مالی با ایران و تداوم صادرات نفت و گاز ایران همکاری کنند. همکاری‌های ما در این موضوعات و موضوعات دیگر با طرف‌های دیگر از جمله کشورهای ثالثی که علاقه‌مند به حمایت از برجام و حفظ روابط اقتصادی با ایران هستند، ادامه دارد. این تلاش‌ها، تقویت شده و در نشست‌های سطح وزرا  در هفته‌های آتی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

حفظ برجام، به احترام به قوانین بین‌المللی و امنیت بین‌المللی مربوط می‌شود.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024