پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 05.08.2018, 5:00

در پي درگذشت دخترش عبدالفتاح سلطانی به مرخصی آمد

يكشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
شرق
عبدالفتاح سلطانی به‌دلیل فوت ناگهانی دختر کوچکش «هما» به مرخصی آمد. «هما» ۳۰ سال داشت و جمعه‌شب گذشته به‌دلیل ایست قلبی درگذشت. وکیل عبدالفتاح سلطانی دراین‌باره به ایلنا گفت: به آقای سلطانی به‌دلیل فوت ناگهانی دخترشان مرخصی دادند و فعلا در مرخصی هستند و اگر خدا بخواهد تلاش می‌کنیم این مرخصی به آزادی مشروط تبدیل شود.
سعید دهقان درباره آخرین وضعیت موکلش با اشاره به فوت دختر سلطانی گفت: در این وضعیت دادستانی بالاخره مرخصی را داده‌ است، هرچند ما از عید منتظر این مرخصی بودیم و برای ایام ماه مبارک رمضان و عید فطر قول مرخصی داده بودند که عملی نشد.
او تأکید کرد: ما دنبال آزادی مشروط او بودیم و مرخصی حداقل مطالبه ما بود. در ماه مبارک رمضان هم دیگران به مرخصی آمدند، به‌عنوان مثال آقای رحیمی، معاون اول دولت احمدی‌نژاد، آزادی مشروط داشتند و اغلب بیرون از زندان بودند و همچنین آقای بقایی در مرخصی بود.
این وکیل دادگستری عنوان کرد: او فعلا در مرخصی است و اگر خدا بخواهد تلاش می‌کنیم این مرخصی به آزادی مشروط تبدیل شود. شاید در این فرصت با انجام مذاکرات و لوایح آزادی مشروط این کار انجام شود، هرچند مشمول آزادی مشروط ماده ۵۸ است و سال‌هاست که مشمول این آزادی مشروط شده و شهریورماه که برسد هشت سال است که در زندان است. او ادامه داد: ما در کانون وکلا همایشی داریم که خانم مولاوردی سخنران آن هستند و من با این دوستان هم صحبت خواهم کرد، چون به وعده‌هایی هم که دوستان داده بودند، عمل نشده و دولت در‌این‌باره کم‌کاری کرده است.
ماده ۵۸ قانون مجازات اسلامی مقرر می‌دارد که درباره محکومیت به حبس تعزیری، دادگاه صادرکننده حکم می‌تواند درباره محکومان به حبس بیش از ۱۰ سال پس از تحمل نصف و در سایر موارد پس از تحمل یک‌سوم مدت مجازات به پیشنهاد دادستان یا قاضی اجرای احکام با رعایت شرایطی حکم به آزادی مشروط را صادر کند.
دهقان ۲۶ تیر گفته بود دادستانی با آزادی مشروط موکلش مخالفت کرده و مخالفت دادستانی با آزادی مشروط موکلش به‌دلیل مخالفت وزارت اطلاعات است. او به ایسنا گفته بود: ما از طرق مختلف برای آزادی مشروط موکلم اقدام کردیم. یکی از طریق وزارت دادگستری بود که آقای آوایی دو نامه را خطاب به رئیس قوه قضائیه و رئیس دادگستری تهران نوشتند و دیگری از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بود و دیگری از طریق دفتر نظارت بر حقوق شهروندی بود که نامه‌ها از سوی این مراجع به دست دادستانی رسید. دهقان گفته بود این نامه‌ها مبتنی بر لوایح دفاعیه ما بوده است و در نتیجه از طریق مراجع رسمی مجلس، دولت و دفتر نظارت بر حقوق شهروندی به دست دادستانی رسید، ولی در پاسخ به ما گفتند «او شرایطش را ندارد».
سلطانی بعد از حوادث ۸۸ و طی ۲۱۹ روز حبس و در نهایت تبرئه در دادگاه تجدید نظر از زندان خارج شد، اما در سال ۹۰ به ۱۸ سال زندان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد که در دادگاه تجدید نظر به
۱۳ سال کاهش یافت. او شهریور سال جاری وارد هشتمین سال دوره حبس خود می‌شود.
شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس‌جمهور در امور شهروندی هم به عبدالفتاح سلطانی در پی درگذشت هما سلطانی، دختر او، پیام تسلیتی صادر کرد و نوشت: با نهایت تأثر و تألم و با قلبی مالامال از درد، فقدان همای نازنین را تسلیت عرض نموده و خود را در این غم بزرگ شریک می‌دانم. از خداوند متعال برایتان صبر و شکیبایی مسئلت نموده و برای آن عزیز سفرکرده رحمت واسعه الهی را آرزومندم. همچنین مصطفی تاجزاده و نهضت آزادی ایران هم در پیام‌هایی جداگانه درگذشت دختر عبدالفتاح سلطانی را تسلیت گفتند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024