پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Fri, 13.07.2018, 8:45

گفت‌وگوی الجبیر و پمپئو درباره ایران

جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷
وزیران خارجه آمریکا و عربستان سعودی با یکدیگر دیدار و در رابطه با ایران بحث و گفت‌وگو کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، عادل الجبیر،وزیر خارجه عربستان و مایک پمپئو،وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست ناتو در بروکسل با یکدیگر دیدار و درباره بسیاری از مسائل منطقه‌ای و دوجانبه و بخصوص ضرورت مقابله با ایران بحث و گفت‌وگو کردند.
پمپئو در این دیدار برضرورت کاهش اختلافات میان کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و حل و فصل درگیری ها تاکید کرد و افزود که این امر می تواند در تحکیم امنیت و ثبات منطقه و مقابله با آنچه فعالیت های بی ثبات کننده ایران خواند، نقش داشته باشد.
به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پیش از این نیز که سفر کوتاهی به امارات داشت و در دیدار با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی خواستار فعالیت ‌مشترک کشورهای عربی هم‌پیمان آمریکا برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و مقابله با آنچه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران خواند، شد .
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان نیز پیش از این مدعی شد: ما به حاکمیت دیگر کشورها و همچنین قوانین بین‌المللی و اصل عدم دخالت در امور داخلی دیگران احترام می‌گذاریم، بنابراین دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی را نمی‌پذیریم.
وی در ادامه با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم ادعا کرد که ایران فتنه‌های فرقه‌ای ایجاد می‌کند، همچنین ایران در بسیاری از کشورها و بخصوص کشورهای عربی ناامنی ایجاد می‌کند.
ادعای دخالت ایران در امور داخلی دیگر کشورها درحالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و هیچ دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد. حضور ایران در برخی کشورها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آنها است.
این مقام سعودی درحالی مدعی حمایت ایران از تروریسم است که عربستان سعودی از جمله کشورهایی بود که مرزهای خود را به روی داعش باز کرد تا وارد عراق و سوریه شوند و از آن‌ها حمایت کرد این درحالی است که ایران اولین و بزرگترین مخالف تروریسم درجهان است و برای ریشه کن کردن آن تلاش های فراوانی کرده است و در بیرون راندن داعش و دیگر گروهک های تکفیری از عراق و سوریه نقش مهمی داشته است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024