پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 22.06.2018, 9:45

یک گزارش مستقل: ترکیه مهمترین اهداءکننده کمک‌های بشردوستانه است

یورونیوز: بر اساس گزارش پروژه جهانی کمک‌های بشردوستانه، ترکیه با اهدای هشت میلیارد و ۷۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ در میان کشورها و نهادهای بین المللی، بیشترین کمک بشردوستانه را اهدا کرده است.

بر اساس گزارش سازمان مستقل «پیشگامان توسعه» مستقر در لندن از میزان ۲۷/۳ میلیارد دلار کمک‌های بشردوستانه در جهان، نزدیک به ۳۰ درصد آن از سوی ترکیه تامین شده است.

ایالات متحده با شش میلیارد و ۶۸ میلیون دلار، آلمان با دو میلیارد و ۹۸ میلیون دلار و بریتانیا با دو میلیارد و ۵۲ میلیون دلار در کمک های بشردوستانه سهیم بودند.

این کشورها تقریبا یک درصد از میزان تولید ناخالص داخلی خود را به کمک‌های بشردوستانه اختصاص داده اند. تولید ناخالص داخلی ترکیه در سال ۲۰۱۷ حدود ۸۰۵ میلیارد دلار و تولید ناخالص داخلی ایالات متحده ۱۹ تریلیون دلار بوده است.

گزارش این سازمان همچنین تاکید کرده است که هم اکنون در سراسر جهان دو میلیارد نفر فقیر وجود دارد که ۷۵۳ میلیون نفر از آنان در معرض فقر شدید قرار دارند.

فقیر به افرادی اطلاق می‌شود که کمتر از ۳/۲۰ دلار در روز درآمد دارند و فقر شدید در صورتی پیش می آید که افراد کمتر از ۱/۹۰ دلار در روز درآمد داشته باشند.

بیشترین کمک‌های بشردوستانه در سال ۲۰۱۷ به سوریه اختصاص یافته که تقریبا دو میلیارد و ۵۸۰ میلیون دلار بوده است. پس از آن یمن با یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار، عراق با یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار ، فلسطین با یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار و سودان جنوبی با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بیشترین کمک‌ها را دریافت کرده‌‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024