پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 22.06.2018, 9:16

اردوغان نظام جدید ریاست جمهوری ترکیه را تشریح کرد

آناتولی: رجب طیب اردوغان، رئيس جمهوری ترکیه با انتشار ویدیویی از طریق حساب کاربری خود در توئیتر به تشریح نظام جدید ریاست جمهوری در کشور پرداخته واعلام کرد: در راستای همکاری موثر وزارتخانه‌ها تعداد آن‌ها از ۲۶ به ۱۶ نهاد کاهش می‌یابد.

بر این اساس، وزارتخانه‌های «امور خانواده و سیاست‌های اجتماعی» و «کار و امنیت اجتماعی» ادغام می شوند.

همچنین «علوم٬ صنایع و تکنولوژی» و «توسعه» تحت عنوان «وزارت صنایع و فن آوری» فعالیت خواهند کرد.

به منظور افزایش صادرات به حجم ۵۰۰ میلیارد دلار و ارتقا استانبول به عنوان «مرکز مالی جهان» ٬ وزارتخانه «گمرگ و تجارت» و وزارت «اقتصاد» تحت عنوان «وزارت تجارت» ادغام می شوند.

وزارتخانه «مواد غذایی٬ کشاورزی و دامپروری» با وزارت «آب و جنگلداری» با نام «وزارت کشاورزی و جنگلداری» فعالیت خواهند کرد.

در راستای ایجاد سیاست خارجی موثرتر و داشتن نقش فعالتر در تحولات بین المللی وزارتخانه «امور خارجه» نیز با وزارت «اتحادیه اروپا» ادغام شده و در زیر مجموعه «وزارت امور خارجه» فعالیت خواهند کرد.

- در نظام ریاست جمهوری جدید ۹ سازمان ایجاد خواهد شد

در نظام جدید؛ سازمان‌های سیاست‌های اداره محلی، سیاست‌های اجتماعی، سیاست‌های بهداشت و غذا، سیاست‌های فرهنگی و هنری، سیاست‌های حقوقی، سیاست خارجی و امنیتی، سیاست‌های اقتصادی، سیاست‌های آموزشی و همچنین سیاست‌های علمی، فناوری و نوآوری ایجاد خواهند شد.

با ایجاد این ساختار سازمانی جدید، تلاش می‌شود تا نمایندگان نهادهای جامعه مدنی، دانشگاهی و نمایندگان بخش‌های مربوطه در روند تصمیم گیری و اتخاذ سیاستهای این نهاد وارد شده و ذهنیت مشورت و عقل جمعی نهادینه شود.

- ۴ دفتر مهم دولتی نیز در هماهنگی با نهاد ریاست جمهوری ایجاد خواهد شد

چهار دفتر به نام های «مالی»٬ «منابع انسانی»، «تحول دیجیتالی» و «سرمایه‌گذاری» تشکیل خواهد شد.

این دفاتر در راستای بهره برداری موثر از منابع انسانی و مولد، ارائه تسهیلات در زندگی اجتماعی با تحولات دیجیتالی، افزایش کیفیت ارائه خدمات و همچنین تبدیل شدن ترکیه به یک مرکز جاذبه در زمینه سرمایه گذاری و توسعه ابزارهای مالی جدید نقش موثری خواهند داشت.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024