جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 20.06.2018, 11:15

اظهارات رئیس پلیس آگاهی ناجا درباره عملکرد پلیس

اظهارات سردار مقیمی درباره عملکرد پلیس در کشف قتل‌های زنجیره‌ای و تجاوزهای سریالی

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
رئیس پلیس آگاهی ناجا به عملکرد این پلیس در سال گذشته پرداخت و گفت: کشف پرونده‌های قتل‌های زنجیره‌ای، سرقت مسلحانه از بانک‌ها و تجاوزهای سریالی و زنجیره‌ای از جمله عملکرد این پلیس در سال گذشته است.
سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در همایش سراسری رؤسای پلیس آگاهی فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشور به اهداف این پلیس در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: توسعه کیفی و کمی ماموریت‌ها، کاهش ۵۰ درصدی زمان ارائه خدمات و کاهش ۱۰ درصدی سالانه جرائم از جمله اهداف کلان این پلیس است.
به گزارش فارس؛ رئیس پلیس آگاهی ناجا به اولویت‌های پلیس آگاهی پرداخت  و تصریح کرد: مبارزه باقاچاق کالا، سرقت، جرائم خشن و اقتصادی از جمله آنهاست.
وی به نتایج و دستاوردهای پلیس آگاهی در سال ۹۶ پرداخت و گفت: برگزاری ۴۹ جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و راه‌اندازی ۱۷ ایستگاه ایست و بازرسی در حوزه قاچاق که تمامی سیستم‌های پایشی مکانیزه در آن دیده شده و در مبادی ورودی و خروجی تعبیه شده و همچنین راه‌اندازی سامانه پایش مکانیزه‌دار از جمله آنهاست.
این مقام ارشد پلیس به افزایش ۴۸ درصدی ارزش ریالی تشکیلات کالای قاچاق پرداخت و گفت: ۳۱ مرحله طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا، دستگیری ۸۹ مورد دلال ارزی و برگزاری ۲۶۰ جلسه درون و برون سازمانی در قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله اقدامات ماموران پلیس آگاهی است.
مقیمی به حوزه سرقت پرداخت و افزود: برگزاری ۴۹ جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت، رصد و مبارزه با فروش کالای مسروقه داخل خودرو در فضای مجازی و دستگیری ۴۰ مال خر و همچنین تشدید برخورد با سارقان در حرکت، از جمله اقدامات خوب این پلیس است، همچنین اطلاعات ۵۱ هزار نفر آنها جمع‌آوری شده است.
وی به جرائم جنایی اشاره و اظهار داشت: کشف پرونده قتل‌های زنجیره‌ای، سرقت مسلحانه بانک‌ها در ۲ استان و همچنین پرونده تجاوزهای سریالی و زنجیره‌ای در یکی دو استان از جمله مواردی بود که کارآگاهان پلیس آگاهی توانستند با اشراف اطلاعاتی آنها را به سرانجام برسانند.
رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: ۲۵۰۰ نفر در حوزه قتل، ۳۱۷ نفر در خصوص آدم‌ربایی، ۱۴۰۰ نفر در خصوص تجاوز و ۷۰۰ نفر به علت سرقت‌های مسلحانه در سال گذشته شناسایی و دستگیر شدند. همچنین ۵۳ باند آدم ربایی که بیشتر مرتبط با مواد مخدر بود شناسایی و متلاشی شد.
مقیمی به رشد ۲۰ درصدی تشکیلات پرونده‌های زمین‌خواری در سال گذشته پرداخت و گفت: در حوزه جعل و کلاهبرداری ۵۶ هزار پرونده کشف شد و کنترل مجرمین و پشتبیانی اطلاعاتی پرونده‌های وارده در دستور کار قرار گرفت.
وی در خصوص عملکرد تیم تشخیص هویت گفت: تیم‌های DVA در سراسر کشور آماده به کار است و سال گذشته نیز در خصوص ۳ حادثه سقوط هواپیما، زلزله کرمانشاه و ترور انجام شده عملیات‌های خود را به خوبی انجام دادند.
این مقام ارشد پلیس آگاهی با اعلام این مطلب که ۳ میلیون نمونه چهره‌نگاری در سامانه تشخیص هویت داریم از راه‌اندازی روش نمونه برداری از نمونه اثر انگشت و پروفایل اثر انگشت‌نگاری که در دنیا بی‌سابقه است، سخن گفت.
مقیمی تصریح کرد: سال گذشته ۴۰۰ هزار مورد پاسخ به استعلامات تائید صلاحیت انجام شده است.
وی به برنامه‌های این پلیس در سال ۹۷ پرداخت و گفت:‌ارتقاء‌ توان عملیاتی پلیس، کاهش ۱۰ درصصدی جرائم، برخورد با قاچاق کالا و اهتمام جدی در انهدام کالاهای قاچاق مکشوفه از جمله برنامه‌های این پلیس است.
رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد:‌اهتمام جدی داریم برای اینکه قرارگاه مبارزه با سرقت و قاچاق کالا را به سرانجام برسانیم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024