چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 18.06.2018, 16:21

احمد علم‌الهدی و اژدهای هفت‌سر فساد

روزنامه شرق

«علی مطهری» در پاسخی که به امام‌جمعه مشهد داده، نوشته: «آقای علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد به نمایندگان مجلس هشدار داده است که «حواستان جمع باشد که در تاریخ اسمتان دنبال مملکت‌فروشان نیاید و نگویند شما هم با تصویب FATF جزء مملکت‌فروشان بودید». اولا اگر بنا بود نمایندگان مجلس تشخیص‌های آقای علم‌الهدی را ملاک تصمیم‌های خود قرار دهند، امروز اثری از جمهوری اسلامی نبود. ثانیا این گفته آقای علم‌الهدی شاید بتواند به کشف منشأ پیامک‌های بعضا تهدیدآمیز ارسالی از مشهد برای نمایندگان در ایام طرح لایحه مرتبط با FATF کمک کند».

شبکه بانکی غیرشفاف، زیستگاه‌ اژدهای هفت‌سر فساد

«محمود صادقی»، نماینده تهران، هم در واکنش به سخنان حجت‌الاسلام علم‌الهدی در توییترش نوشت: «چه کسی باید پاسخ‌گوی رفتارهای خسارت‌بار کسانی باشد که مانع شفافیت تراکنش‌های بانکی هستند؟! یکی از زیستگاه‌های اژدهای هفت‌سر فساد، شبکه بانکی غیرشفاف است».

اژدهای هفت‌سر که صادقی از آن یاد کرده، در بخشی از سخنان مقام معظم رهبری درباره لزوم مبارزه با فساد آمده؛ ایشان بهمن ۹۶ در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش، گفته بودند: «عدالت لازم است باید با فساد و ظلم مبارزه شود، البته خیلی سخت است، فساد مثل اژدهای هفت‌سر افسانه‌هاست. یک سرش را که می‌زنی با شش سر دیگر حرکت می‌کند. ازبین‌بردنش آسان نیست. آن کسانی که منتفع از فساد هستند برخورد با اینها کار بسیار سختی است ولی حتما باید انجام بگیرد».

پیامک‌های مشهدی

پیامک‌های جنجال‌ساز اخیر، بعضا با پیش‌شماره‌های ۰۹۱۵ بودند و در روزهای منتهی به بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله‌ با تأمین ‌مالی تروریسم (CFT) در مجلس، برای برخی نمایندگان ارسال شده بود. البته لحن آن پیامک‌ها با یکدیگر متفاوت بود؛ یکی نصیحت‌گونه و دیگری هم تهدیدآمیز، اما فحوای همه آنها یک چیز بود؛ این لایحه نباید تصویب شود.
نهایتا روز بررسی این لایحه در مجلس، نامه‌ای تهیه شد که درخواست مسکوت‌ماندن دوماهه این لایحه را داشت که با ۱۳۸ رأی موافق و ۱۰۳ رأی مخالف تصویب شد و برای دو ماه از صحن بیرون رفت. این نامه با ابتکار «غلامرضا تاجگردون»، نماینده گچساران، نوشته شد و بسیاری از نمایندگان عضو فراکسیون ولایی که در روز بررسی طومارهایی علیه این لایحه تهیه کرده بودند، حمایت بی‌دریغی از آن داشتند.

«علیرضا رحیمی»، عضو هیئت‌رئیسه مجلس، هم یکی، دو روز پس از این اتفاقات مجلس، در توییتی نوشت: «امروز از گزارش پیامک‎های حاوی تهدید و توهین به نمایندگان در حضور دکتر لاریجانی مشخص شد مرکز طراحی و ساماندهی پیامک‎ها علیه نمایندگان و مجلس (با هدف رد لایحه مقابله با تأمین مالی تروریسم) شهر مشهد بوده است».

از سوی دیگر «جواد کریمی‌قدوسی»، نماینده مشهد، درباره این موضوع به «خبرآنلاین» گفته بود که «این یک بحث سیاسی است که زنجیره‌ای‌ها و امیدی‌ها آن را مطرح می‌کنند». او افزود: «من نمی‌دانم صحت دارد یا نه!».

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری:
بررسی منشأ ارسال پیامک‌ها در حوزه صلاحیت من نیست

در اظهارنظری دیگر درباره این پیامک‌ها، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری به «ایسنا» گفته که «بخش‌های آشکار بحث‌های مجلس مربوط به من است و بخش‌های پنهان مجلس مربوط به دستگاه‌های ذی‌ربط بوده و از صلاحیت ما در دولت خارج است». او افزود: «تعدادی از نمایندگان در جریان بررسی لایحه مقابله با تأمین مالی تروریسم به من گفتند که عده‌ای به دفاترمان در شهرستان‌ها مراجعه و ما را تهدید کرده‌اند و بعضا هم گفتند برای ما پیامک‌های تهدیدآمیز ارسال شده است. من این مقدار خبر دارم، ولی بررسی منشأ ارسال پیامک‌ها در حوزه صلاحیت من نیست».

«حسینعلی امیری» با اشاره به اینکه «نمایندگان دولت در سطح کارشناس، معاون وزیر، وزیر و معاون رئیس‌جمهور کاملا این آمادگی را دارند که با حضور در کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و صحن علنی مجلس به سؤال، ابهام و ایراد نمایندگان به این لایحه پاسخ دهند»، گفت: «دولت در تهیه این لایحه مانند سایر لوایح مصالح کشور را در نظر گرفته است. این لایحه در شورای عالی امنیت ملی، قوه قضائیه و دولت بحث و بررسی شده است. همه کارهای کارشناسی در تهیه این لایحه انجام شده است با این حال اگر نمایندگان همچنان سؤال یا ابهامی دارند، دولت آماده پاسخ‌گویی به آنهاست».

در همان روز بررسی این لایحه، «مصطفی کواکبیان»، نماینده تهران، در نطق موافقتش با این لایحه از دریافت ۶۰۰ پیامک خبر داد و گفت: «از افطار دیشب تا سحر و تا امروز بالای ۶۰۰ پیامک برای من ارسال شده است و البته دست بسیج دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی درد نکند که دغدغه کشور را دارند. اما من به آنها می‌گویم که احتمال بدهید بنده هم جانباز انقلاب باشم و برادر شهید».

لعنت خدا بر وطن‌فروشان

پیش از این «قاسم میرزایی‌نیکو»، نماینده مردم دماوند در مجلس، درباره محتوای پیامک‌ها به «شرق» گفته بود: «مثلا این بود که باید در پیشگاه مردم پاسخ‌گو باشید! من هم جواب می‌دادم شما می‌دانی FATF چیست؟ که در پاسخم گفتند که حالا تو باسواد شدی از من داری سؤال می‌پرسی؟… درباره ردصلاحیت این‌گونه می‌گفتند که این کاری را که شما می‌کنید، مجلس ششم انجام داد و نتیجه‌اش را دید؛ شما مجلس ششمی نشوید!».

علی لاریجانی هم ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان را «توهین‌آمیز» دانسته و گفته بود: «ارسال پیامک تهدیدآمیز به نمایندگان ممکن است موجب شود نمایندگان نتوانند در موضوعات مختلف تفکر کنند لذا ما در هیئت‌رئیسه این موضوع را بررسی می‌کنیم که چطور شماره‌های نمایندگان در اختیار این افراد قرار گرفته و برای آن تمهیدی خواهیم کرد».

در متن برخی پیامک‌های ارسالی به برخی نمایندگان که خبرآنلاین آن را منتشر کرده، نوشته شده: «سلام و درود خداوند بر نمایندگانی که مانع تصویب قرارداد استعماری FATF شده و خواهند شد و لعنت خدا تا روز قیامت بر وطن‌فروشانی که برای تصویب این مصوبه ذلت‌بار و ننگین تلاش می‌کنند».




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024