شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sun, 17.06.2018, 22:01

سخنرانی انتخاباتی صلاح‌الدین دمیرتاش از تلویزیون ملی ترکیه

آناتولی: براى نخستين بار در تاريخ دموكراسى هاى جهان فردى (صلاح الدين دميرتاش) از درون زندان اجازه يافت از حزب دموکراتیک خلق‌ها در انتخابات رياست جمهورى تركيه كانديدا شود و مانند ديگر رقباىش از طريق تلويزيون دولتى تی.آر.تی (‌TRT) به سخنرانى و تبليغ براى خود بپردازد.

طبق ماده پنجاه و دوم قانون شماره ۲۹۸ در نامزدهای ریاست جمهوری که خواهان سخنرانی تبلیغاتی در رادیو و تلویزیون هستند حق دارند دو بار؛ روز نخست و روز آخر به شرط آنکه بیش از ده دقیقه طول نکشد درباره خود و برنامه هایشان سخنرانی کنند.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می توانند سخنرانی خود را به شرط آنکه بیش از نصف زمان مجاز نباشد به صورت تصویری سخنرانی کنند.

سخنرانی تصویری در محل دیگری غیر از شبکه تی.آر.تی تهیه می شود. در این برنامه های تبلیغاتی تصاویری که جرم محسوب شوند جای نمی گیرد.

در این راستا رئیس جمهور رجب طیب اردوغان، محرم اینجه، نامزد حزب جمهوری خواه خلق و مرال آک‌شنر، رهبر حزب خوب اعلام کردند که خواهان استفاده از این حق خود نیستند.

صلاح الدین دمیرتاش، نامزد حزب دموکراتیک خلق ها توسط وکیل خود از وزارت دادگستری ترکیه خواهان تهیه سخنرانی تبلیغاتی خود در زندان شد و به شورای عالی انتخاباتی نیز درخواست کتبی فرستاد. شورای عالی انتخابات ترکیه برای تهیه سخنرانی دمیرتاش در زندان مجوز داد.

سخنرانی تبلیغاتی نامزدها از امروز از تی.آر.تی پخش شد. بدین ترتیب با پخش سخنرانی دمیرتاش در شبکه تلویزیونی تی.آر.تی، برای نخستین بار در تاریخ دموکراسی دنیا یک نامزد ریاست جمهوری از درون زندان امکان سخنرانی تبلیغاتی در شبکه رادیو تلویزین دولتی را یافت.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024