پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 17.06.2018, 10:56

کمپین «#من_نمیخرم» در فضای مجازی در حال ترند شدن است

جماران: تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی در اینستاگرام و توییتر با قرار دادن تصاویری در صفحات خود اعلام کردند که تا یک ماه طلا، اتومبیل و اجناسی که ناعادلانه گران شده‌اند را خریداری نمی کنند تا سودجویان مجبور به عقب نشینی شوند.

پیوستن کاربران به این کمپین در حال افزایش است و هرلحظه به تعداد کسانی که در این کمپین شرکت کرده اند افزوده می‌شود.

علی کریمی بازیکن و مربی مطرح فوتبال کشورمان از جمله اولین کسانی است که این کمپین را راه اندازی کرد.


علی کریمی: مردم با یکدیگر متحد شوند و کالای گران نخرند

علی کریمی، بازیکن سابق تیم ملی ایران و بهترین بازیکن فوتبال پیشین آسیا با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از مردم ایران خواست با یکدیگر متحد شده و در اعتراض به روند گرانی‌ها در این کشور، کالای گران نخرند.

علی کریمی که صفحه اینستاگرامش بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دنبال‌کننده دارد، بارها مطالبی با مضامین اجتماعی و سیاسی منتشر کرده و به انتقاد از روند حاکم بر ایران و سیاست‌های رژیم این کشور پرداخته است.

او در آخرین پست اینستاگرامی‌اش نوشت: «لطفا همتون این پست بزارید توی پیجتون... بیایید تا ۱ ماه چیزی از بازار نخریم نه طلا نه ماشین نه هر چیزی که گرون شده.. بیایید واسه یه بار همه با هم اتحاد پیدا کنیم و چیزی نخریم مثل بقیه کشورا که چیزی گرون میشه نمیخرن تا مجبور بشن جنسا رو ارزون کنن.. ایرانی هستی این پست رو بزار.. همتون حمایت کنید تا دست دلال و دزدا ببره از این مملکت..»

تعداد کسانی که صفحه علی کریمی را در اینستاگرام دنبال می‌کنند، از تعداد فالورهای صفحات همه مقامات ایران، از جمله رهبر و رئیس‌جمهوری این کشور نیز بیشتر است. صفحه رهبر ایران ۲ میلیون و صفحه رئیس‌جمهوری این کشور ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار فالور دارد.

در روزها و ماه‌های گذشته قیمت کالاهای مختلف در ایران چندین برابر شد. علیرغم اعلام نرخ رسمی ۴۲۰۰ تومان برای دلار از سوی دولت، قیمت دلار در روزهای گذشته از مرز ۷ هزار تومان گذشت. براساس گزارش‌ها قیمت هر سکه بهار آزادی نیز به بالاتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

در ماه دسامبر ۲۰۱۷ نیز در اعتراض به گرانی کالاها در ایران، اعتراضاتی از شهر مشهد آغاز شد و به بیش از ۱۰۰ شهر دیگر در ایران سرایت کرد. دامنه این اعتراضات که در ابتدا به شعارهایی علیه گرانی و فقر آغاز شده بود، به دخالت‌های ایران در کشورهای عربی منطقه، فضای امنیتی حاکم بر کشور، فساد، ظلم، نبود آزادی‌های اجتماعی، حقوق اقلیت‌ها و زنان نیز کشیده شد و معترضان با دیکتاتور و قاتل نامیدن رهبر ایران، خواستار کنار رفتن علی خامنه‌ای از قدرت شدند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024