جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 14.06.2018, 20:32

ترکیه و آمریکا در مورد نقشه عملیاتی منبج به توافق رسیدند

آنکارا/خبرگزاری آناتولی

ستاد کل ارتش ترکیه طی بیانیه ای اعلام کرد که مقامات نظامی ترکیه و آمریکا طی دیدار در مقر فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در اروپا در اشتوتگارت آلمان در مورد نقشه راه و اصول امنیتی منبج، بر سر طرح عملیاتی منبج به توافق دست یافته‌اند.

متن طرح عملیاتی منبج که کارشناسان نظامی دو کشور در مورد آن به توافق رسیده اند برای بررسی به مقامات بلند پایه ترکیه و آمریکا ارئه خواهد شد.

گروه تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک در آگوست ۲۰۱۶ شهر منبج در استان حلب سوریه که بیش از ۹۰ درصد ساکنان آن عرب ها هستند را از اشغال گروه تروریستی داعش خارج و به اشغال خود درآورد.

مولود چاووش اوغلو و مایک پمپئو وزرای امور خارجه ترکیه و آمریکا در تاریخ ۴ ژوئن در واشنگتن توافقنامه‌ای در زمینه نقشه راه منبج امضا کردند.

در مرحله اول توافق صورت گرفته مقدمات توافق انجام خواهد شد. در مرحله دوم این توافقنامه نیز همکاری آمریکا با گروه تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک محدود خواهد شد. در مرحله سوم نیرویی متشکلی از افراد بومی برای اداره منبج تشکیل و امنیت نیروهای ناظر ترک و آمریکایی در منبج بررسی خواهد شد.

طبق نقشه راه، با توجه به بافت جمعیتی منبج برای تامین امنیت یک شورای نظامی و برای ارائه خدمات نیز یک شورای محلی تشکیل خواهد شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024