پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 13.06.2018, 8:01

مجلس تکلیف لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را مشخص کند

ابتکار در گفت‌وگو با ایلنا: مجلس تکلیف لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را مشخص کند/مجازات کودک‌آزاری بازدارندگی ندارد

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
معاون زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری درباره توصیب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: مجلس تکلیف لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را مشخص کند و متاسفانه مجازات کودک آزای بازدارندگی ندارد
معومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ در خصوص ورود معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برای جلوگیری از اتفاقاتی که در مدرسه‌ای در غرب تهران رخ داده است، گفت: موضع آموزش و پروش در این خصوص مشخص است و مقام معظم رهبری هم دستور بسیار محکم و روشنی دادند که رسیدگی خواهد شد.
وی با بیان اینکه امیدوارم بسیار جدی و با قاطعیت به این موضوع رسیدگی شود، عنوان کرد: درخواستم این است که مجلس شورای اسلامی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که یک لایحه بسیار مهمی در این مسئله است و می‌تواند علاوه بر این که تکلیف این موضوع را مشخص کند و جایگاه جوانان و نوجوانان را بیشتر مورد توجه قرار دهد.
ابتکار  با اشاره به این که لایحه حمایت از کودکان و نوجوان مدت زمان زیادی است که در مجلس مانده است و باید هرچه زودتر در این مورد تعجیل و تصریح صورت بگیرد، گفت: باتوجه به این مسئله‌ای که در آموزش و پروش پیش آمده است این لایحه جواب محکمی خواهد بود.
وی ادامه داد: متاسفانه ما روزانه موراد متعددی از کودک آزاری را شاهد هستیم و گزاراشاتی را دریافت می‌کنیم.
ابتکار با اشاره به قانون‌های بازدارنده در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: در بحث‌هایی مانند آسیب‌‌های اجتماعی و مسائلی مانند کودک آزاری ما کماکان مشکلاتی داریم و یکی از مسائل قانون است، متاسفانه مجازات‌های کودک آزاری مخصوصا آسیب‌های جنسی واقعا کفایت نمی‌کند و بازدارندگی ندارد.
معاون زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری افزود: مسئله بعدی آموزش است،‌ ما در مسئله مهارت‌های زندگی نمی‌توانیم  جوانان را رها کنیم. این تصور که فکر کنیم اگر جوانان را بدون آموزش و  بدون این تجهیزاشان نکنیم می‌توانند با این آسیب‌ها مقابله کنند و شناخت کافی از موضوعات داشته باشند، اشتباه است.
وی تاکید کرد: کودک و نوجوان ما باید مهارت‌های ارتباطی، حقوق و  مقابله با خشونت و سو استفاده را داشته باشد، ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مانند هر جامعه دیگر تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی است و خواه و ناخواه آسیب‌هایی وجود دارد و ما باید مهارت کودکان و نوجوانان را بالا ببریم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024