سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 12.06.2018, 15:23

«انگار همه منتظرند اتفاقی بیافتد»

مجید یونسیان، روزنامه‌نگار پیشکسوت و تحلیلگر سیاسی، در یادداشتی برای «راهبرد» نوشت:

افزایش قیمت کم‌سابقه سکه، دلار، مسکن و خودرو از هیچ منطق اقتصادی پیروی نمی‌کند. چگونه می‌توان باور کرد که در کمتر از دوماه در این چهار حوزه که بالاترین گردش پولی را به خود اختصاص داده؛ تورمی بین سی تا پنجاه درصد داشته باشیم.

چگونه است که حجم نقدینگی اینطور بی‌حساب و کتاب در حال افزایش است؟ به گونه‌ای که آمار غیررسمی این رشد را روزانه هزار میلیارد تومان برآورد کرده است.

در مقابل این آمار سرسام‌آور رشد مسکن، سکه، ارز و خودرو، دولتمردان سیاست سکوت کامل در پیش گرفته‌اند. سازمان‌های نظارتی کاملا بی‌خاصیت شده‌اند. رسانه‌ها حساسیت خود را ازدست داده‌اند و مردم مبهوت منتظر یک تحول‌اند.

اکنون به‌خوبی می‌توان احساس کرد که انگار همه منتظرند اتفاقی بیافتد. آیا حادثه‌ای در راه است؟ این پرسشی است که در محافل مختلف به گوش می‌رسد. قطعا این گرانی‌ها طبیعی نیست، این سیلی که پول‌های سرگردان در اقتصاد ایران به راه انداخته، ممکن است همه چیز را با خود ببرد و ویرانه‌ای برجای گذارد.

اگر مسئولین دولت خواب نیستند واگر رئیس دولت  که به تعبیر آقای نوبخت که گفته‌اند ایشان این روزهای مشغله فراوان دارند، وقت دارند؛ حداقل بیایند توضیح دهند که چه درحال رخ دادن است.

وزیر مسکن کجاست؟ وزیر اقتصادی و صنعتی چه می‌کنند؟ واقعیت این است که اگر این وزرا همان ساکت باشند، بهتر است. چون حداقل مردم امیدی خواهند داشت که فکر کنند در پس این بلبشو تغبیری صورت خواهد گرفت. در ناامیدی، بسی امید است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024