پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 12.06.2018, 10:27

صادقی: داعش از خلاء سیستم بانکی ایران استفاده می‌کرد

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس ایران در رشته توییت هایی درباره پشت پرده مسکوت ماندن لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با پولشویی نوشت: بنابر گزارش ها در سال های گذشته داعش از خلاء سیستم بانکی ایران برای پوشش تامین مالی خود استفاده می کرده که حتی موجب اعتراض سوریه شده است.

صادقی در این سلسله توییت های خود که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، توضیح داده: بنابر گزارش مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد در جلسه غیر علنی مجلس، با اجرای ضوابط مبارزه با پولشویی یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر که شماره حسابشان به نام یک زن خانه دار بود، کشف شد.

وی با اشاره به اینکه شواهد نشان می دهد پشت پرده فضاسازی علیه لوایح مبارزه با پولشویی، قاچاقچیان مواد مخدر و متخلفان کلان مالیاتی اند اظهار داشت: آنها نگران شفافیت تراکنش های بانکی خود هستند. آنها در لوای شعارهای انقلابی و تحریک گروه هایی از اصولگرایان، مطامع و منافع خود را دنبال می کنند.

عضو فراکسیون امید پارلمان ایران اعلام کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات برقراری روابط کارگزاری بین بانک های ایران و دنیا، از علل غیر تحریمی است.

به گفته صادقی مراجع امنیتی و نظامی و دفتر رهبر ایران نسبت به لوایح مبارزه با پولشویی نظر مساعد نداشتند که بعد از توضیحات کارشناسان تغییر نظر داده اند.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با پولشویی روز یکشنبه از سوی مجلس ایران به مدت دو ماه مسکوت ماند. این در حالی است که تعلیق چهارماهه ایران از لیست سیاه FATF جولای به پایان می رسد و اگر ایران اقدام عملی نکند، اقدامات سختگیرانه ای در انتظار این کشور است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024