چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Thu, 31.05.2018, 16:13

چرا زیدان از رئال جدا شد؟

سرمربی رئال مادرید در نشست خبری از دلایل استعفایش گفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، زین الدین زیدان امروز (پنج‌شنبه) در یک نشست خبری در والدبباس حاضر شد و با اظهارات خود درباره آینده‌اش همه را شگفت زده کرد.

سرمربی فرانسوی گفت: تصمیم گرفتم برای فصل آینده سرمربی رئال مادرید نباشم.

او افزود: این تصمیم را گرفتم چون دوست دارم این باشگاه به چیزهای بیشتری دست یابد. برای من و برای همه بهتر است این تغییر انجام شود و سال آینده در این تیم نباشم.

سرمربی پیشین رئال مادرید گفت: مادرید به من همه چیز داد. من همیشه به این باشگاه نزدیک بودم. برای افراد زیادی این تصمیم غیر قابل درک است اما برای من این چنین نیست. اکنون زمان تغییر است. همچنین این تغییر برای بازیکنان خوب است. به نظرم پس از سه سال کار کردن تصمیم مناسبی گرفتم. شرایط را درک می‌کنم و می‌خواهم از هواداران تشکر کنم. آنها چه در زمان مربیگری و چه در دوران بازی‌ام از من حمایت کردند.

او ادامه داد: هواداران مادرید برای من عزیز هستند و می‌خواهم دوباره از حمایتشان قدردانی کنم. لحظات سختی وجود داشت، سوت‌های اعتراض‌آمیز شنیده می‌شد ولی این بخشی از باشگاه است. هواداران مادرید همیشه از تیمشان انتظار دارند اما بازیکنان به آنها نیاز دارند. می‌خواهم از همه تشکر کنم چون فوق العاده بودند.

سرمربی فرانسوی افزود: می‌توان در این باشگاه عناوین کسب کرد یا نه اما همیشه انتظارها در این تیم خیلی زیاد است. در اینجا همیشه می‌خواهند همه چیز صددرصد باشد. از همه کسانی که در این سال‌ها کنارم بودند تشکر می‌کنم. پیروزی تنها به یک شخص بستگی ندارد و همه در آن نقش دارند. لحظات زیبایی را تجربه کردیم و توانستیم فصل را فوق العاده به پایان برسانیم. لحظات سختی وجود دارد که می‌توان از آنها عبور کرد. می‌خواهم از بازیکنانم تشکر کنم چون آنها در زمین جنگیدند. تاریخ باشگاه خیلی درخشان است و ما همیشه تحت فشار هستیم.

زیدان درباره اطلاع بازیکنان از تصمیمیش گفت: آنها می‌دانند. با تک تک آنها صحبت نکردم اما از پیام من متوجه چنین تصمیمی شدند. با کاپیتانهای تیم و با سرخیو راموس صحبت کردم.

سرمربی پیشین مادرید دوباره به تصمیمش اشاره کرد و گفت: این تصمیم من بود. مردم می‌توانند به چیز دیگری فکر کنند اما اکنون زمان تغییر بود. مادرید یک تیم ارزشمند است و آن را نشان داده است. من نباید درباره آینده باشگاه صحبت کنم.

زیدان در رابطه با مربیگری در باشگاه دیگر اظهار کرد: به دنبال تیم دیگری نیستم. پیام همه بازیکنان را دریافت کردم و سپس با راموس صحبت کردم تا شرایط را توضیح دهم. من در کنارش بازی کردم. ما سال‌های زیادی کنار هم بودیم. برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. به او گفتم که همکاری با او در این سه سال لذت بخش بود.

او افزود: چیزی عوض نشده است. این یک فرایند طبیعی است. پیش از این گفتم در این باشگاه هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و هر روز که می‌گذشت به پایان دورانم در مادرید نزدیک می‌شدم. از مربیگری خسته نشدم اما اکنون زمان کسب پیروزی با مادرید نیست، زمان رفتن است.

سرمربی فرانسوی در ادامه اظهار کرد: دوست داشتم با یک خاطره خوش باشگاه را ترک کنم. بهترین خاطره‌ام در این تیم زمانی بود که رییس باشگاه مرا فراخواند. می‌توانستم در این باشگاه بزرگ بازی کنم. این قضیه را می‌گویم چون رویای بازیکنان زیادی بر تن کردن پیراهن مادرید است. لحظات زیبایی در مادرید بودند که تجربه کردم، مانند فتح لیگ قهرمانان اروپا اما برای من قهرمانی در لالیگا به عنوان سرمربی خاص بود. بهترین اتفاق ممکن بود. بدترین لحظه در این سال، دیدار برگشت مقابل لگانس در کوپا دل ری بود. من خیلی خیلی ... نمی‌توانم کلمه مناسبی برای آن پیدا کنم. خودتان می‌دانید.

زیدان در ادامه به احساس خود اشاره کرد و گفت: اکنون حس خوبی دارم. روز غم انگیزی نیست. این لحظه سختی است چون اعلام کردم نمی‌خواهم در مادرید ادامه بدهم. برای من روز ناراحت کننده‌ای نیست چون یک خداحافظی کوتاه مدت است. من نزدیک باشگاه خواهم بود. اتفاق خاصی نیفتاده است. افراد زیادی را در این باشگاه می‌شناسم و جداییام بر رابطه‌ام تاثیری نخواهد گذاشت.

سرمربی پیشین رئال مادرید در ادامه افزود: دوست داشتم در چنین شرایطی در مادرید کار کنم و بتوانم عناوین زیادی را به دست آورم. من احترام همه را به دست آوردم. هیچ یک از بازیکنان در تصمیم من نقشی نداشتند. پس از سه سال کار، سخت است که یک سرمربی به روند خوب خود ادامه دهد. به خصوص پس از سه قهرمانی در لیگ قهرمانان. مطمئن نبودم که بتوانم دوباره فاتح چنین عناوینی شوم. من دوست دارم همه جام‌ها را بالای سر ببرم. اگر احساس کنم این اتفاق نخواهد افتاد باید شرایط را عوض کنم. در زمان بازیگری اگر چنین احساسی داشتم و نمی‌توانستم عنوانی به دست آورم تیم را ترک می‌کردم.

سرمربی فرانسوی در رابطه با تغییر تصمیمش گفت: زمانی که تصمیمی را می‌گیرم دیگر تغییری ایجاد نخواهم کرد. نمی‌خواهم به عقب باز گردم، این قضیه در وضعیت رابطه‌ام با رییس باشگاه تغییری ایجاد نخواهد کرد. او از تفکر من آگاه است، این تصمیم من است و حرف دیگری باقی نمی‌ماند.

زیدان درباره تصمیمش و بحران کریستیانو رونالدو، گفت: این دو موضوع ربطی به هم ندارد.

سرمربی پیشین رئال مادرید در مورد تغییر تصمیم در صورت قهرمان نشدن در لیگ قهرمانان اروپا اظهار کرد: نمی‌دانم ممکن بود اگر نتوانیم در فینال کیف برابر لیورپول پیروز شویم چنین تصمیمی را نگیرم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024